;
coinex

شما هم اکنون می توانید یک گوشی هوشمند به قیمت 15 دلار خریداری کنید

با تعجب در می یابیم که دستگاه های اندرویدی وجود دارند که واقعا با قیمت کمشان آدم را متحیر می کنند
هنگام صحبت از سرعت پیشرفت، غالبا بحث تکامل شگرف گوشی های هوشمند در چند سال گذشته به میان می آید. ما به یاد داریم در گذشته در سال 2007 آیفون اصلی را در دست گرفتیم، با این دستگاه دوران گوشی های هوشمند مدرن آغاز شد. البته بسیار گران و پر هزینه بود.

این روز ها، پرچمداران گوشی های هوشمند از تولید کنندگان اصلی هنوز هم با هزینه 650 دلار عرضه می شوند، بنابراین برخی ممکن است استدلال کنند که در حالی که تکنولوژی تکامل می یابد قیمت ها واقعا به همان میزان تغییر نمی کنند.

با این حال، امروزه وقتی در اعماق وب کنکاش و جستجو می کنیم با تعجب در می یابیم که دستگاه های اندرویدی وجود دارند که واقعا با قیمت کمشان آدم را متحیر می کنند. در حال حاضر دستگاه هایی با نام های تجاری جدید (معمولا غیر استفاده) به قیمت 15 دلار! بله فقط 15 دلار در بازار وجود دارند.

با این قیمت ها، حتی فقیرترین مردم قادر خواهند بود به جریان تحول عظیم گوشی های هوشمند بپیوندند، این گوشی ها از چین می آیند، روی بسیاری از آنها سیستم عامل افتضاح و عجیب اندروید 2.3 جینجربرد (gingerbread) اجرا می شود. پردازنده آن ها تک هسته ای و با سرعت 1GHz است که اجرای اندروید را با کمی تاخیر انجام می دهد، اما با تمام این ویژگی ها باز هم خیلی جالب است که یک گوشیِ کاملا هوشمند با دوربین، حتی در برخی موارد با اتصال 3G فقط به قیمت 15 دلار عرضه می شود.

در اینجا مشخصات یک مدل از این گوشی هاعبارتند از:

پلت فرم: اندروید 2.3

پردازنده: Spreadtrum SC6820, Cortex A5 ،1GHz، با 256MB رم

صفحه نمایش: 4.7 اینچ TFT خازنی (260K رنگ) با وضوح 854 * 480 پیکسل

باتری: 2600mAh

اتصال: Wi-Fi، بلوتوث، FM

دوربین ها: 2MP دوربین عقب و 2MP دوربین جلو

.

.

این چیزی است که وارد رقابت عجیب جهان اندروید شده است: یک گوشی هوشمندی که هر کس در جهان استطاعت خرید آن را دارد، حتی فقیرترین مردم در جهان هم می توانند این هزینه را برای داشتن یک گوشی هوشمند بپردازند و به دنیای گوشی های هوشمند اندرویدی وارد شوند. حال اگر به سطح قیمت  40 دلار یا 30 دلار برویم حتی می توان دستگاهی با نسخه اندروید 4.4 کیت کت نیز داشت.

حتما اکنون بسیاری از شما از خود می پرسید: آیا این گوشی ها به درستی کار می کنند؟ البته ما تعداد عمده آنها را بررسی نکرده ایم ولی یک مدل فوق العاده مقرون به صرفه 40 دلاری را که اندروید 4.4 کیت کت داشت به دست گرفتیم، تجربه خوبی بود. نمی توان گفت فوق العاده سریع، راحت و روان بود، اما اگر می خواهید با گوشی در وب جستجو کنید یا از فیس بوک، نقشه ها و ایمیل استفاده کنید، یک تجربه معقول و مناسب ایجاد می کند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر