;
coinex

پیو : اگر شما فیس بوک و توییتر دارید احتمالا اخبار را از آنجا دریافت می کنید

آیا شما اخبار را به جای یک سایت اختصاصی از فیس بوک می خوانید، یا اینکه اخبار فوری را به جای تلویزیون از توئیتر دریافت می کنید؟ شما تنها نیستید. آخرین مطالعات پیو (Pew) نشان می دهد که 63 درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک و توئیتر به شبکه های اجتماعی به عنوان منابع خبری اتکا می کنند، این رقم حداقل 11 درصد نسبت به دو سال پیش افزایش یافته است.

آیا شما اخبار را به جای یک سایت اختصاصی از فیس بوک می خوانید، یا اینکه اخبار فوری را به جای تلویزیون از توییتر دریافت می کنید؟ شما تنها نیستید. آخرین مطالعات پیو (Pew) نشان می دهد که 63 درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک و توییتر به شبکه های اجتماعی به عنوان منابع خبری اتکا می کنند، این رقم حداقل 11 درصد نسبت به دو سال پیش افزایش یافته است. با توجه به تلاش های اخیر (و در حال انجام) این دو سرویس در جهت تلاش برای بهبود ارائه خدمات اطلاع رسانی از وقایع روز این ارقام زیاد هم تعجب آور نیست، اما این آمار نشان می دهد که برخی اخبار که توسط شبکه های اجتماعی نشر می شوند عملا چه نوع بازخوردی خواهند داشت. به عنوان مثال اگر شما به دنبال تظاهرات در برابر سوء استفاده پلیس هستید، معمولا یکی از بهترین منابع برای ایجاد چنین راهپیمایی هایی توییتر است.

با این حال، این آنچه است که مشاهده می کنید و به طور گسترده ای متفاوت است. کاربران توییتر (59 درصد در برابر 31 درصد) بیشتر به دنبال حوادث در حال روی دادن هستند و به طور معمول داستان های بیشتری در مورد امور بین المللی، سیاست و ورزش را مشاهده می کنند.

به عبارت دیگر فرمت هایی از هر دوی این سایت های اجتماعی هنوز نوع اخباری که باید بخوانید را دیکته می کنند. فیس بوک ساخته شده تا در لحظه جو را در بین کاربران خود بالا ببرد اما بخش خبررسان واقعی توییتر (Twitter’s real time feed) هنوز به اخبار سطحی توجه می کند و ممکن نیست که به این زودی ها تغییر کند. توییتر یک پلت فرم اجتماعی است که برای اپلیکیشن های ویدئویی زنده از مییرکت (Meerkat) و البته پریسکوپ (Periscope) بهره می گیرد پس این تنها گزینه واقعی برای آنهایی که اصرار به دیدن فیلم دست اول دارند، می باشد.

شما برای خواندن اخبار از کدام سرویس استفاده می کنید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر