;
coinex

مایکروسافت زیان هنگفتی را در فصل چهارم گزارش داد

مایکروسافت امروز درآمد سال مالی خود را برای فصل چهارم از سال 2015 گزارش داد و جای تعجب نیست که سودی منفی برای آن ها ثبت شده باشد، چرا که در سال گذشته مقدار عظیم 7.6 میلیارد دلار برای خرید نوکیا با شانس تبدیل سود ناموفق داشته است.

مایکروسافت امروز درآمد سال مالی خود را برای فصل چهارم از سال 2015 گزارش داد و جای تعجب نیست که سودی منفی برای آن ها ثبت شده باشد، چرا که در سال گذشته مقدار عظیم 7.6 میلیارد دلار برای خرید نوکیا با شانس تبدیل سود ناموفق داشته است. این کاهش دارایی مایکروسافت را متحملِ ضرری 2.1 میلیارد دلاری در فصل مذکور کرد. به استثنای این کاهش دارایی و سایر هزینه های مرتبط با آن، کسب و کارهای دیگر مایکروسافت سودی 6.4 میلیارد دلاری را در مجموع 22.2 میلیارد دلار درآمد این فصل شرکت، در بر داشت (می توانید نمودار سود و زیان 2 سال اخیر مایکروسافت را از اینجا مشاهده نمایید).

این شرکت اشاره می کند که درآمدش از ویندوزهای OEM به اندازه 22 درصد به علت قطع پشتیبانی از ویندوز XP کاهش یافته است، اما درآمد حاصل از سرفیس مایکروسافت، با توجه به 888 میلیون دلار فروش قوی سرفیس پرو 3 و سرفیس 3 جدیدتر، 117 درصد بوده است. کسب و کار گوشی های هوشمند مایکروسافت در واقع سال به سال با توجه به 8.4 میلیون واحد فروش 10 درصد رشد کرده است، اما به طور متوسط قیمت فروش پایین تر، منجر به کاهش درآمد 68 درصدی شده است. بخش ایکس باکس با توجه به 1.4 میلیون واحد فروش برای این فصل، موفق به فروش 30 درصدی شده است.

اخبار مثبت راجع به مایکروسافت این است که، پایه مشترکین مایکروسافت 365 نسبت به فصل قبل به 15 میلیون رسیده که نزدیک به 3 میلیون افزایش یافته است. به طرز چشمگیری به 26 درصد، از 17 درصد برای مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

همه چشم به ویندوز 10 دوخته اند، که هفته آینده به طور رسمی راه اندازی می شود. مایکروسافت تمام طول سال گذشته در یک دوره گذار بوده است و از زمانی شروع شد که مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا تغییرات بزرگی در ساختار شرکت و ماموریت های کلی آن ایجاد کرده است. رئیس ویندوز، تری میرسون، به تازگی مسئولیت همه کسب و کار های دستگاه های مایکروسافت را به عهده گرفته و برای پر کردن شکافی که به تازگی با ترک دو تن از افراد مایکروسافت به نام استفان ایلوپ (Stephen Elop) و جو هارلو (Jo Harlow) ایجاد شده است، عهده دار این مسئولیت شده است.

همین امروز، گزارشی از ZDNet می گوید که رئیس سرفیس، پانوس پانی، مسئول مهندسی برای بخش حق بیمه دستگاه های تحت نظارت میرسون شده است، اکنون چیزهایی مانند سرفیس، گوشی های هوشمند، ایکس باکس، دستگاه تناسب اندام باند، و دستگاه هلولنز واقعیت افزوده، تحت نظارت قرار دارد.

با احتساب همه چیز و تمام گزارشاتی که تا کنون دیدیم، به نظر نمی رسد که ویندوز 10 مثل ویندوز 8 بی نظم باشد، اما مایکروسافت بر آن است که انتشار بی عیب و نقصی را ارائه دهد، به این منظور که بتواند به مزایای پلت فرم جدید در کسب و کار خود دست یابد. کاهش دارایی های نوکیا از کاهش عظیم کسب و کار گوشی های هوشمند آمده است و روشن نیست چه مدت مایکروسافت به آن یارانه خواهد داد و سهام خود را در این مجموعه نگه خواهد داشت. از هم اکنون می توان گفت شرکت در کسب و کار گوشی های هوشمند جدید ویندوز 10، هنگامی که به طور رسمی پلت فرم گوشی های تلفن همراه راه اندازی شود، سقوط خواهد کرد.

مایکروسافت در ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت تابستانی شرقی (EDT) امروز درخواستی برای سرمایه گذاران اعلان خواهد کرد که ما نیز سعی می کنیم آن را پوشش دهیم.

.

منبع: theverge


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر