;
coinex

ایمپلنت چشم بیونیک به مرد 80 ساله بخشی از بینایی اش را برمی گرداند

بازگرداندن بینایی و یا ترمیم بخش آسیب دیده چشم بیمار از طریق ایمپلنت چشم بیونیک

بازگرداندن بینایی و یا ترمیم بخش آسیب دیده چشم بیمار از طریق ایمپلنت چشم بیونیک ( یک کاشت زیستی چشم) دیگر جزء داستان های علمی تخیلی نیست.

با توجه به خبر بی بی سی، ری فلین، یک مرد 80 ساله از انگلستان، آخرین بیماریست که از طریق جراحی ایمپلنت چشم بیونیک تا حدی بینایی اش بازسازی شده است.

جراحان در منچستر در عملیات آرگوس II موفق شدند ایمپلنت چشم بیونیک که توسط Second Sight ایجاد شده است را برای چشم فلین کاشته و این امر به او این امکان را داد که “خطوط افراد و اشیاء را به طور موثر ببیند”، چیزهایی که او قبلا نمی توانست آنها را مشاهده نماید.

فلین مبتلا به بیماری انحطاط لکه خشک وابسته به سن (AMD) است، یک وضعیت پزشکی که او را از داشتن دید مرکزی محروم می کند، به این معنی که همه چیز در وسط چشم او مثل یک دایره تار به نظر می رسد.

ایمپلنت چشم بیونیک با یک جفت عینک ویژه با یک دوربین کار می کند. این دوربین فیلمبرداری تصویر را ثبت می کند و سپس آنها را به پالس های الکتریکی تبدیل می کند، که سپس به صورت بی سیم به الکترود متصل به شبکیه چشم منتقل می شود.

البته فلین اولین بیماری نیست که تحت جراحی ایمپلنت مصنوعی چشم قرار گرفته است- در اوایل سال جاری، آلن زدراد 68 ساله نیز برای بازگرداندن بینایی برای بیماری رتینیت پیگمانته – یک بیماری انحاطی چشم که رنگدانه ها در آن دیده نمی شوند – عمل ایمپلنت چشم بیونیک را انجام داد. او یکی از اولین کسانی است که با AMD این کار را انجام داد.

با توجه به گفته بی بی سی، حدود 500 هزار نفر در بریتانیا AMD دارند و حتی ممکن است حدود 11 میلیون نفر در ایالات متحده نیز آن را داشته باشد.

پائولو استنگو، جراحی که رهبری این عمل چهار ساعته را بر عهده داشت بیان کرد: “من فکر می کنم این می تواند آغاز یک دوره جدید برای بیماران فاقد بینایی باشد”.

.

منبع: mashable


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر