coinex
راهنمای خرید تکراتو

سونی وارد صنعت پهپاد های تجاری می شود

سونی و ZMP از برنامه هایشان برای ورود به بازار پهباد ها خبر دادند. این دو کمپانی بزرگ به منظور توسعه راه حل های رباتیک برای جمع آوری داده ها در درون سازمان، دست به این کار زدند.

سونی و ZMP از برنامه هایشان برای ورود به بازار پهباد ها خبر دادند. این دو کمپانی بزرگ به منظور توسعه راه حل های رباتیک برای جمع آوری داده ها در درون سازمان، دست به این کار زدند.

کسب و کار ها در راستای اهداف مختلف می توانند از این وسایل نقلیه هوایی (UAV، یا همان پهباد ها) استفاده کرده و هر کدام به طریقی برای کسب و کار خود منفعت بیافرینند.

به عنوان مثال کشاورزان می توانند از این گونه پهباد ها برای نقشه برداری و بررسی زمین های خود و همچنین مانیتور کردن هر گونه تغییری، استفاده نمایند. همچنین شرکت های بیمه می توانند در مکان هایی که ورود به آن ایمن نبوده و یا در مواقعی که بلایای طبیعی آسیب های جدی ای را به جان و مال مشتریانشان وارد آورده است، این پهباد ها را به منظور جمع آوری داده به خدمت گیرند. در صنعت نفت و گاز نیز می توان از طرقی مشابه، از این پهباد ها بهره برداری کرد و این ها تنها گوشه ای از استفاده هایی است که می توان از این نوع پهباد ها انتظار داشت.

محدوده عملکردی که می توان از این پهباد ها در درون سازمان ها شمارد، بی شمار خواهد بود. با گسترده تر شدن بازار پهباد ها و نفوذ آن ها در زندگی مردم – و به طبعِ آن افزایش محبوبیت و کاراییشان – شرکت ها می توانند برای ایمن تر کردن حاشیه سود خود، در این صنعت نوظهور سرمایه گذاری های هنگفتی انجام دهند.

در یک کنفرانس خبری، این شرکت ژاپنی اذعان داشت که این دو شرکت (خود شرکت سونی و ZMP) قصد دارند که با همکاری یکدیگر، شرکت جدیدی با نام اروسنس (Aerosense) بر پا نمایند. این شرکت بنا شده است که روی ساخت و ارائه راه حل های مبنی بر UAV ها تمرکز کرده و از عکس برداری همراه با پردازش داده مبتنی بر ابر، بهره گیرد.

بنابراین بخش دوربین، حسگر، شبکه های ارتباط از راه دور و تکنولوژی روباتیک سونی با ZMP – که در زمینه تکنولوژی ماشین های خودکار، پرواز خودکار و رباتیک فعالیت دارد – ترکیب خواهد شد.

اروسنس به منظور سرعت بخشیدن در بازار اینترنت اشیا (IoT) شکل گرفت و برنامه ریزی شده است تا با توسعه پهباد ها برای کسب و کار هایی که به راه حل هایی برای جمع آوری داده از قبیل اندازه گیری، نقشه برداری، مشاهده و بازرسی نیاز دارند، کمک نماید.

شعار ZMP این می باشد: “ربات از هر چیز: برای ساخت یک سبک زندگیِ امن تر، مفرح تر و راحت تری با استفاده از تکنولوژی رباتیک”. این شرکت که روبات های مصرفی و راه حل های رانندگی خودکار را به فروش می رساند گفت که ZPM تا قبل از این خودش را “محدود به زمین” کرده بود اما هم در حال حاضر “می خواهند تخصص خود را در حوزه های کاملا متفاوت به کار گیرند.”

هدف گذاری شده است تا اروسنس اولین محصول خود که محصولی سازمانی خواهد بود را در سال 2016 عرضه نماید.

قرار است که این سرمایه گذاری مشترک در ماه آگوست در توکیو ژاپن و در ناحیه بانکیو-کو صورت پذیرد. این دو شرکت به عنوان ذخیره سرمایه و پشتوانه اروسنس، در مجموع مبلغ 100 میلیون ین (حدودا 24 میلیون تومان) سرمایه گذاری کردند. البته لازم به ذکر است که سونی برای به دست آوردن سهمی بیشتر از 50 درصد، کمی بیشتر از ZMP در این سرمایه گذاری مشترک، هزینه کرده است و این در حالی است که ZMP مدعی شده که حدوداً 49 درصد از سهام اروسنس را داراست.

یکی از مهندسان سونی به نام کوهتارو سابه و همچنین مدیر فروش سونی به نام شینجی اوداشیما، به عنوان مدیران این مجموعه ایفای نقش خواهند کرد، البته هنوز یک جایگاه مدیریتی باقی مانده که باید پر شود.

در حالی که سونی حرکت تحقیقاتیِ رو به جلویی در زمینه بازار اینترنت اشیا را آغاز کرده است اما این بدین معنی نیست که آن ها برنامه ریزی کرده اند تا از تجارتِ گوشی های هوشمند خود غافل شوند – اما مسلما در این راه کار سختی در پیش رو خواهند داشت. در اوایل این ماه رییس اجرایی سونی موبایل (Sony Mobile) هیروکی توتوکی اذعان داشت که گوشی های هوشمند بخشی کلیدی در استراتژی حرکت سونی به سمت اینترنت اشیا خواهند بود، زیرا آن ها می توانند به عنوان یک هاب برای دستگاه های متصل ایفای نقش نمایند.

حال باید دید که سونی چقدر در این مسیر موفق خواهد بود. نظرتان را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

.

منبع: zdnet


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر