;
coinex

دانشمندان می خواهند ربات های بادی به مشتری ارسال کند

ماشین آلاتی که می توانند قدرت باد در سیاره مشتری را مهار کنند و غول های گازی دیگر، از زمانی استفاده می شوند که دانشمندان متوجه شدند ارسال ربات خورشیدی و یا با قدرت هسته ای به سیارات بیرونی ایده آل نیست.

یک قمر یخی با اقیانوس های پنهان در آن، قطعا نیاز به پروب (کاوشگر) زیر آبی دارد، اما غول های گازی که فاقد بدنه جامد هستند و برای پیمایش زمینی مناسب نبوده و یا اینکه آبی برای شناور شدن در آن وجود ندارد چطور؟ برای این گونه قمر ها و سیارات چه کاوشگری می توان استفاده کرد؟

تیمی از دانشمندان JPL ناسا معتقدند که پاسخ این سوال در ربات هایی نهفته است که برای مدت زمان طولانی می توانند بدون وابستگی به بال، موتور و یا بالن های هوای گرم، در جو شناور بمانند، دانشمندان آنها را “windbots” می نامند، این ماشین آلات که می توانند قدرت باد در سیاره مشتری و همچنین دیگر غول های گازی را مهار کنند، از زمانی استفاده می شوند که دانشمندان متوجه شدند ارسال ربات خورشیدی و یا با قدرت هسته ای به سیارات بیرونی ایده آل نیست.

این محققان می خواهند رباتی طراحی کنند که می تواند به واسطه تلاطم کار کند، به ویژه “باد که اغلب در حال تغییر جهت و شدت است” آن را حرکت دهد. آدریان استویکا، محققی است که راجع به تکنولوژی این ربات ها می گوید که شبیه به برخی از ساعت های مچی ای می باشند که می توان با تکان دادن آنها را فعال کرد. به استویکا و تیم او به تازگی توسط برنامه مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا (NIAC) جایزه ای 100،000 دلاری اعطا شده است. آنها برنامه ریزی کرده اند که از آن پول برای ایجاد مدلی برای آزمایش استفاده کنند. اگر آنها طوری مدیریت کنند که موفق به ساخت این مدل شوند، windbots را همین جا روی زمین هم می توان استفاده کرد مثلا به منظور نظارت بر شرایط آب و هوایی آشفته مانند طوفان، می توان از این ربات ها استفاده کرد.

.

منبع: engadget


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من عاشق فضا نوردی ام ولی رتبم برا هوا فضا امسال خوب نشد وگرنه می رفتم [ویرایش شده]

    پاسخ