;
coinex

هوش مصنوعی: کامپیوتری که مانند دست خط یک انسان می نویسد

یک نرم افزار که جدیدا طراحی شده است، می تواند متن ها را جوری بنویسد که مانند دست خط یک انسان به نظر برسند. این نرم افزار را می توان برای نوشتن هر متنی به کار گرفت.

یک نرم افزار که جدیدا طراحی شده است، می تواند متن ها را جوری بنویسد که مانند دست خط یک انسان به نظر برسند. این نرم افزار را می توان برای نوشتن هر متنی به کار گرفت. البته این هوش مصنوعی که در آزمایشگاه یک دانشمند IT به نام الکس گِرِیوز  (Alex Graves) در حال تکامل یافتن است ، هنوز با حروف صدا دار اضافی ( ä, ö و ü) که در بعضی زبان ها مانند آلمانی وجود دارد، دچار مشکل می شود و به همین دلیل آن ها را حذف می کند. ولی جدا از این نقص، این هوش مصنوعی در خلق دست خط های مصنوعی، نسبتا انعطاف پذیر عمل می کند.

هدف این متخصص نورو انفورماتیک از دانشگاه تورونتو، کشف این مطلب بوده است که چگونه شبکه های عصبی مصنوعی در آزمایشگاه و همچنین نوع طبیعی آن ها که در سر انسان ها است، چیزی مانند دست خط را یاد می گیرد، یا اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر بیان کنیم، باید این سوال را اینگونه مطرح کنیم: آیا شبکه های عصبی قادر به یاد گیری طبق قوائد خاصی می باشند؟

گریوز کامپیوتر خود را با متن های دست نوشته تغذیه نکرده است، بلکه به دستگاه خود اجازه داده تا انسان ها را در حین نوشتن مشاهده کند. تمرکز کامپیوتر در این آزمایش بر روی نوک قلم قرار داده شده بود.

به این ترتیب کامپیوتر قادر خواهد بود که متن هایی را که توسط صفحه کلید تایپ می شوند، به شکلی تغییر دهد که شبیه به دست خط یک انسان به نظر برسند. با تغییر در تنظیمات، این نرم افزار توانست خوانایی این نوشته ها را بهبود بخشد یا استایل نوشتاری یک فرد خاص را تقلید کند. البته این نکنه را نباید فراموش کرد که دو دست خط هر چقدر هم که شبیه به هم باشند، هیچ گاه با هم برابر نخواهند بود.

.

منبع: sueddeutsche


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر