;
coinex

فیسبوک باعث کشف گونه ی گیاهی جدید شد

فیسبوک باعث کشف گونه ی گیاهی جدید شد

زمانی که یک محقق آماتور عکس یک گیاه را بر روی فیسبوک پست کرد کمی بعد متوجه شد که این گیاه می تواند یک گونه گیاهی جدید در جهان باشد.

محقق آماتور، Reginaldo Vasconcelos که بر روی یک گیاه در جنگلی که در بالای کوهی در Mine Gerais وجود داشت کار می کرد که تصمیم گرفت این عکس را بر روی شبکه ی اجتماعی خود، برای دوستانش به اشتراک بگذارد.

زمانی که این عکس گسترش یافت و به کارشناسانی در مجموعه گیاه شناسی ایالتی باواریا در مونیخ رسید، کارشناسان این گیاه کشف شده را یک گونه ی جدید معرفی کردند و نام آن را magnifica droosera گذاشتند.

این اولین گونه ی گیاهی است که در فیسبوک کشف شده است. این گیاه بزرگترین ساندیو (sundew) بوده و همچنین در رده بزرگترین گیاهان گوشتخوار در آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد.

این گیاه گوشتخوار بزرگ می تواند به طول یک و نیم متر رشد کند. عکسی که بطور عمومی در اینترنت منتشر شد موضوع بحث در گروه های اجتماعی، انجمن ها و دیگر وب سایت ها شده است.

این گیاه باعث همکاری آماتور ها و حرفه ای ها در علایق مشترک آنها در شناسایی و طبقه بندی گیاهان شده و مکرراً در آرشیو گیاهان جدید منطقه ای قرار می گیرد. همچنین این گیاه اولین گونه ی گیاهی ثبت شده می باشد که از طریق عکس ها در یک شبکه ی اجتماعی کشف شده است.

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر