;
coinex

اینتل از دستیابی به موفقیتی در فناوری حافظه خبر می دهد؛ می خواهیم همه چیز را تا ۱۰۰۰ برابر سریعتر کنیم

اینتل از دستیابی به موفقیتی در فناوری حافظه (memory) خبر می دهد؛ اینتل در همکاری با میکرون موفق به تولید حافظه ای شده که توانسته محاسبات را برای همه تغییر دهد.

اینتل در همکاری با میکرون از یک موفقیت بزرگ در دستیابی به فناوری حافظه (memory) خبر می دهد. چیزی که می تواند محاسبات را برای همه تغییر دهد. این دو شرکت فناوری جدید را 3D XPoint نامیده اند.

اگرچه اخیرا اینتل با قوانین مور به مشکل برخورده است اما هنوز هم به طور قابل توجهی برای بهبود عملکرد دستگاه های ما با انعطاف پذیری برخورد می کند و اگر نتواند از طریق تراشه های کوچکتر این کار را انجام دهد، از طریق یک نوع کاملا جدیدی از حافظه آن ر ابه انجام می رساند.

اینتل فناوری 3D XPoint جدید خود را بزرگترین موفقیت از زمان NAND Flash که اولین بار در سال ۱۹۸۹ معرفی شد نامیده است. تکنولوژی جدید، یک کلاس جدید کاملا غیر فرار از حافظه را ارائه می دهد که به گفته ی اینتل یک جهش بزرگ رو به جلو در مقایسه با تکنولوژی های امروزی می باشد.

سازندگان تراشه به حافظه ی 3D XPoint به دلایلی از جمله در صدر بودن آن از نظر غیر فرار بودن و سرعت ۱۰۰۰ برابر آن نسبت به NAND که متداول است، و همچنین استقامت ۱۰۰۰ برابر بیشترِ آن افتخار می کنند و اگر اینها برای شما کافی نیست لازم است این نکته را هم بگوییم که این حافظه ۱۰ برابر متراکم تر از حافظه هایی است که در حال حاضر در دسترس می باشند.

همه ی اینها به این معنی است که در عملکرد یک دستگاه با استفاده از این نوع حافظه ی جدید، افزایش قابل توجهی را شاهد خواهیم بود، حتی اگر پردازنده ی آنها را تغییر ندهیم. این به این دلیل است که یکی از بزرگترین موانع عملکرد، مقدار زمانی است که طول می کشد تا CPU داده ها را از حافظه دریافت کند، اما با استفاده از 3D XPoint این مدت زمان به شدت کاهش یافته است.

همه ی اینها به این معنی است که در عملکرد یک دستگاه با استفاده از این نوع حافظه ی جدید، افزایش قابل توجهی را شاهد خواهیم بود، حتی اگر پردازنده ی آنها را تغییر ندهیم. این به این دلیل است که یکی از بزرگترین موانع عملکرد، مقدار زمانی است که طول می کشد تا CPU داده ها را از حافظه دریافت کند، اما با استفاده از 3D XPoint این مدت زمان به شدت کاهش یافته است. اینتل می گوید این تکنولوژی در کل، موارد استفاده ی جدیدی را می گشاید مانند پزشکانی که گسترش بیماری را دنبال می کنند و یا مراکز داده که قادر به استفاده از اطلاعات، آن هم به طور قابل توجهی سریعتر می باشند.

البته اثبات این حقایق تا زمانی که 3D XPoint وارد بازار نشود سخت است و ما نمی دانیم این تکنولوژی به همان اندازه ای که به گوش می رسد تعجب بر انگیز می باشد یا خیر. در واقع اینتل در حال تولید این حافظه ی جدید می باشد و به زودی با انتخاب شرکای منتخب و همچنین محصولات دیگری که بر اساس این تکنولوژی می باشند، در سال آینده عرضه می شود.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر