;
coinex

فیس بوک هواپیمای غول آسای خورشیدی خود را به منظور ارائه خدمات اینترنتی ساخته است

امروز فیس بوک در گزارشی اعلام کرده است که هواپیمایی را ساخته که برای آزمایش ارائه خدمات ارتباطات اینترنتی آماده آزمایش است.

آزمایشگاه های ارتباطات فیس بوک مشغول ساخت نسخه کامل آکویلا (Aquila) بوده اند که به عنوان هواپیمایی با قابلیت پرواز در ارتفاعات بالا و دوام طولانی طراحی شده و قرار است در حال چرخش بر روی یک محدوده معین تا 90 روز تنها با استفاده از انرژی خورشیدی ارتباط با اینترنت را امکان پذیر کند.

این هواپیمای پهباد شکل قادر خواهد بود که از ارتفاع 60 تا 90 هزار پایی امکان اتصال به اینترنتی را برای ساکنین روی زمین فراهم کند. فیس بوک در اعلامیه اش گفته است: هدف ما سرعت بخشیدن به پیشرفت روش های جدیدی از فناوری است که می تواند وضعیت اقتصادی استقرار زیرساخت های اینترنتی را تغییر دهد.

سفر به نقاط دور افتاده

البته فیس بوک هیچ علاقه ای ندارد که به یک اپراتور اینترنتی تبدیل بشود.

این غولی شبکه اجتماعی گفته است: قصد ما این نیست که شبکه های متعدد اینترنتی ایجاد کرده و سپس خودمان به عنوان اپراتور وارد عمل شویم، بلکه بیشتر به دنبال این هستیم که این فناوری هر چه زود تر به مرحله ای از تکامل برسد که بتوان آن را در اختیار اپراتور ها و شرکای دیگر قرار داد.

این پروژه بخشی از پروژه بزرگ تر فیس بوک است تا راه حلی برای ارائه اینترنت به مناطقی از دنیا پیدا شود که حتی از اساسی ترین امکان ارتباط اینترنتی هم برخوردار نیستند، همانگونه که این شرکت متوجه شده است، 10 درصد از جمعیت دنیا در مناطق دور افتاده ای زندگی می کند که در آن ها هیچگونه زیرساخت های اینترنتی وجود ندارد.

فیس بوک اشعه لیزری را آزمایش کرده که قادر به ارسال داده ها با سرعتی بالغ بر 10 گیگا بیت در ثانیه است و از آن در هواپیما هایی از نوع آکویلا به منظور تبادل اطلاعات بین هواپیما ها و همچنین با مناطقی که روی آن پرواز می کنند، استفاده می شود.

این شرکت پیش از این به Internet.org پیوسته است که اینترنت رایگان را به کشور های در حال توسعه ارائه می دهد.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر