;
coinex

عملگرد گوشی های هوشمند جدید رضایت بخش نیست

یکی از موسسات آلمانی به نام اشتیفتونگ وارِن تست (Stiftung Warentest) که موظف است لوازم خانگی و همچنین دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های همراه را به عنوان یک آزمایشگاه بی طرف تحت آزمون قرار دهد، مدل های جدید گوشی های هوشمند را با مدل های قبلی آنها مقایسه کرده و به این تیجه رسیده است که آنهایی که مدل های سال 2014 را می خرند، نه تنها از نظر مالی صرفه جویی می کنند، بلکه در اکثر مواقع دستگاه های بهتری هم به دست می آورند.

یکی از موسسات آلمانی به نام اشتیفتونگ وارِن تست (Stiftung Warentest) که موظف است لوازم خانگی و همچنین دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های همراه را به عنوان یک آزمایشگاه بی طرف تحت آزمون قرار دهد، مدل های جدید گوشی های هوشمند را با مدل های قبلی آنها مقایسه کرده و به این تیجه رسیده است که آنهایی که مدل های سال 2014 را می خرند، نه تنها از نظر مالی صرفه جویی می کنند، بلکه در اکثر مواقع دستگاه های بهتری هم به دست می آورند.

برای داشتن یک گوشی هوشمند رده بالا نباید الزاما به جدید ترین مدل ها رو آورد. اشتیفتونگ وارن تست، 4 گوشی را با مدل های قبلی آن ها مقایسه کرده و در نهایت اعلام کرده است که خریدن مدل های جدید گوشی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. در مجله “test” که در ماه آگوست منتشر شده است، گفته شده؛ شور و هیجانی که دائما برای مدلهای جدیدی که به بازار می آیند، راه اندازی می شود، کاملا بی دلیل است. آنها در اکثر مواقع از مدل های قبلی بهتر نیستند.

این موسسه در آزمایشی که انجام داده تنها خصوصیات فنی دستگاه ها را در نظر گرفته است. طراحی و مواد استفاده شده که برای بسیاری از خریداران در هنگام انتخاب گوشی نقش به سزایی را بازی می کنند، تنها زمانی در نتیجه آزمایش تاثیر می گذارد که مستقیا با عملکرد گوشی در ارتباط باشد. یکی از اشکالاتی که اشتیفتونگ وارن تست به طور مثال به سامسونگ گلکسی S6 زیبا با بدنه ای از شیشه و فلز وارد می کند، حذف امکان تعویض باتری این گوشی است. اشخاصی که این گوشی را تست کرده اند، به علاوه در گزارش خود نوشته اند که زمان کار باتری این دستگاه نیز به میزان چشم گیری نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. گذشته از این موضوع، کاربران باید از ارتقا حافظه این گوشی توسط کارت های مایکرو اس دی نیز صرف نظر کنند. در این آزمون گلکسی اس 6 نمره 1.9 و مدل قبلی یعنی گلکسی اس 5 نمره  1.8را دریافت کرده که کمی بهتر است (امتیازات از 1 تا 5 محاسبه می شوند، در حالیکه 1 بهترین و 5 بد ترین نمره است). گلکسی اس 6 در حال حاضر با 32 گیگا بایت حافظه داخلی با قیمت 606 دلار به فروش می رسد و گلکسی اس 5 با 16 گیگا بایت قابل ارتقا تقریبا 430 دلار قیمت دارد.

در مقایسه گوشی های هوشمند رده بالای اچ تی سی هم به همین ترتیب، مدل سال گذشته نتیجه بهتری را ارئه می دهد. مدل One M8 با 32 گیگا بایت حافظه که با قیمت 506 دلار به فروش می رسد نمره 2 را دریافت کرده و مدل M9 (همچنین با 32 گیگا بایت حافظه) که 154 دلار گران تر می باشد، نمره 2.2 را کسب کرده است. طبق گزارش این آزمایش، گوشی هوشمند جدید اچ تی سی در بخش شبکه عملکرد ضعیف تری را از خود نشان می دهد و در حین وب گردی در شبکه UMTS دو ساعت کمتر از M8 دوام می آورد. البته تفاوت قیمت بین این دو گوشی در حد تفاوت گوشی های گلکسی نیست.

LG G3 واقعا مقرون به صرفه است

مدل جدید گوشی ال جی، یعنی جی 4 با دریافت نمره 1.9 نتیجه کمی بهتری از مدل قبلی خود (با نمره 2) کسب می کند. این نتیجه بیش از هر چیز به لطف دوربین قوی این گوشی هوشمند جدید است. البته مدت زمان دوام گوشی ال جی جی3 در حال مکالمه کمی بیشتر از مدل جدید آن است. از آنجاییکه مدل قدیمی تر یعنی جی3 هم از یک دوربین فوق العاده برخوردار است، نسخه 32 گیگا بایتی آن با قیمت 407 دلار و 143 دلار کمتر در مقایسه با جی4 واقعا مقرون به صرفه است.

در خصوص موتورولا موضوع از همین قرار است و موتو جی در نسل دوم خود بهتر از مدل قبلی نیست. مدل 2014 از قابلیت آنتن دهی بدتری برخوردار است و همچنین دوربین این گوشی با وجود مگا پیکسل بالا تر نتایج بهتری را ارئه نمی دهد. موتورولا مدل 2013 Moto G را با 8 گیگا بایت حافظه داخلی و با قیمت 165 دلار ارائه می داد، نسل دوم این گوشی با قیمت 187 دلار، خیلی گران تر نیست. در تاریخ 28 جولای موتورولا نسل سوم موتو جی را به میدان فرستاده که از قرار معلوم از دوربین بهتری برخوردار است. شاید این گوشی ارزش 275 دلار را داشته باشد.

گوشی های ارزان تر موتورولا از یک مزیت مشترک برخوردارند؛ آن ها همگی با یک نسخه ناب اندروید کار می کنند و به همین دلیل از آپدیت های سریع بهره مند می شوند. برای اولین نسخه موتو جی اکنون امکان به روز رسانی به لالی پاپ در دسترس قرار دارد. گوشی هایی هم که در بالا نامیده شدند، با جدید ترین  نسخه اندروید کار می کنند، ولی اینکه آنها چه زمانی آپدیت های بعدی را دریافات خواهند کرد، هنوز مشخص نشده است.

.

منبع: n-tv


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر