;
coinex

جراحان روی مدل های چاپ سه بعدی برای عمل کودکان تمرین می کنند

جراحان روی مدل های چاپ سه بعدی برای عمل کودکان تمرین می کنند. در حال حاضر همین حرکت منجر به نجات ۴ کودک ۲ ماهه تا ۱۶ ساله که  از بیماری ناهنجاری عروق خونی در مغزشان رنج می بردند، شده است.

جراحان در بیمارستان کودکان بوستون در سال گذشته، استفاده از کپی های چاپ شده ی سه بعدی از قسمت هایی از بدن بیماران را برای آماده سازی به منظور طرز عمل کردن شروع کردند. در حال حاضر همین حرکت منجر به نجات ۴ کودک ۲ ماهه تا ۱۶ ساله که از بیماری ناهنجاری عروق خونی در مغزشان رنج می بردند، شده است.

شرایط آنها آناتومی های متمایزی ارائه داده که به گفته ی یکی از جراحان مغز و اعصاب این بیمارستان به نام ادوارد اسمیت (Edward Smith) عمل جراحی واقعا مهارت انگیزی بود. بنابراین پزشکان از یک ترکیبی از چاپ سه بعدی و رزین های مصنوعی برای بیرون کشیدن کپی هایی از عروق تغییر شکل داده ی کودکان همراه با همتایی طبیعی در نزدیکی و اطراف ساختمان مغز، استفاده کردند که به آنها شانسی برای تمرین گسترده تر از قبل و کاهش عوارض احتمالی در اتاق جراحی را داد.

اسمیت گفت این مدل ها به آنها امکان “مشاهده ی آرایش ها از زوایای مختلف، تمرین عمل با ابزار واقعی و دریافت بازخوردی لمس کردنی را داده است. این امر به ویژه برای سه نفر از ۴ بیماری که ناهنجاری شریانی داشتند و رگ ها و عروقشان به هم ریخته بوده و نیاز به جراحی هرچه سریعتر و در یک توالی خاص برای بریدن رگ های خونی داشتند، مفید بوده است که به لطف آماده سازی آنها، جراحان موفق به رفع مشکل رگ های خونی مشکل دار شدند و هر ۳۰ دقیقه جراحی را قطع می کردند. اسمیت و همکارش Darren Orbach در حال برنامه ریزی برای آموزش استفاده از چاپ سه بعدی به پزشکان جوان تر و برای موارد حتی سخت تر در آینده می باشند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر