;
coinex

سامسونگ موافق جبران خسارت برای کارکنان مبتلا به سرطان است

پس از اعتراف سامسونگ به این که برای جلوگیری از بیماری ها و مرگ و میر کارگران در کارخانه نیمه هادی کره ای به اندازه کافی اقداماتی انجام نداده است، این شرکت یک صندوق سرمایه جدید برای سر و سامان دادن به این موارد، راه اندازی کرده است. به گزارش رویترز، پس از مشخص شدن شرایط کاری خطرناک که باعث ابتلای کارمندان به سرطان خون و دیگر بیماری های علاج ناپذیر شده بود، شرکت 85.8 میلیون دلار برای جبران خسارات وارد شده به کارکنان، تعیین کرده است.

پس از اعتراف سامسونگ به این که برای جلوگیری از بیماری ها و مرگ و میر کارگران در کارخانه نیمه هادی کره ای به اندازه کافی اقداماتی انجام نداده است، این شرکت یک صندوق سرمایه جدید برای سر و سامان دادن به این موارد، راه اندازی کرده است. به گزارش رویترز، پس از مشخص شدن شرایط کاری خطرناک که باعث ابتلای کارمندان به سرطان خون و دیگر بیماری های علاج ناپذیر شده بود، شرکت 85.8 میلیون دلار برای جبران خسارات وارد شده به کارکنان، تعیین کرده است.

گروه فعال کره ای شارپ (Sharps)، اسامی بیش از 200 کارگر را ثبت کرده که پس از کار در یکی از کارخانه های سامسونگ مبتلا به بیماری شده اند. بر اساس گزارش سازمانی، چیزی حدود 70 درصد از آنها فوت کرده اند. این شرکت همچنین مرگ و میر بر اثر نشت گاز را در کارخانه های جداگانه ساخت تراشه، گزارش داده است. چندی پس از حادثه های زیاد اخیر شرکت، مدیر عامل شرکت سامسونگ Kwon Oh-hyun، به جلسه ای رفت و به صدور عذرخواهی رسمی پرداخت. او اعتراف کرده است: “ما باید این موضوع را زودتر حل و فصل می کردیم، ما عمیقا دل شکسته ایم که موفق به انجام آن نبودیم و عمیقا عذرخواهی می کنیم.”

در حالی که آن صندوق در راستای راهی برای دلجویی از کارگران و خانواده های آسیب دیده تشکیل است، به یک شرکت بیرونی به منظور رسیدگی به فرایندهای بهداشت و ایمنی نیز هزینه پرداخت می کند، متخصصان پژوهش مالی و توسعه به جهت کاهش احتمال قرار گرفتن کارگران در معرض شرایط خطرناک در وهله اول کمک خواهد کرد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر