;
coinex

نوکیا فروش سرویس HERE خود را با قیمت 3.07 میلیارد دلار به گروه شرکتهای BMW ،Audi AG و Daimler AG اعلام کرد

همانطور که انتظار می رفت شرکت نوکیا صبح دوشنبه فروش اپلیکیشن خدمات نقشه خوانی خود را به گروه شرکتهای آلمانی آئودی،‌ BMW  و دایملر اعلام کرد. بهای این معامله، 3.07 میلیارد دلار آمریکا براورد شده است. انتظار می رود این قرارداد در سه ماهه نخست سال 2016 بسته شود و نوکیا منتظر عایداتی معادل 2.75 میلیارد دلار آمریکا خواهد بود. این شرکت گزارش سود معامله را اعلام خواهد کرد.

همانطور که انتظار می رفت شرکت نوکیا صبح دوشنبه فروش اپلیکیشن خدمات نقشه خوانی خود را به گروه شرکتهای آلمانی آئودی،‌ BMW  و دایملر اعلام کرد. بهای این معامله، 3.07 میلیارد دلار آمریکا براورد شده است. انتظار می رود این قرارداد در سه ماهه نخست سال 2016 بسته شود و نوکیا منتظر عایداتی معادل 2.75 میلیارد دلار آمریکا خواهد بود. این شرکت گزارش سود معامله را اعلام خواهد کرد.

در حال حاضر نوکیا خواستار خرید شرکت Alcatel-Lucent است و در این صورت، این شرکت را به یکی از برترین شرکتهای تولید کننده تکنولوژی های شبکه تبدیل خواهد کرد. تولیدکنندگان خودرو قصد دارند از این تکنولوژی برای شرایطی استفاده نمایند که در آن اتومبیل ها با استفاده از اطلاعات خدمات نقشه خوانی به طور خودکار جهت یابی کنند. به علاوه HERE همچنان در دسترس کاربران موبایل ها خواهد ماند.

در نیمه نخست امسال، HERE  چیزی نزدیک به 606 میلیون دلار عایدات و همچنین سود اجرایی معادل 30.7 میلیون دلار در بر داشت.

سود خدمات نقشه خوانی در تمام سال گذشته معادل 1.07 میلیارد دلار بود اما هزینه ی 1.33 میلیارد دلاری یه منظور کاهش حق امتیاز، HERE را با ‌زیان 1.36 میلیارد دلاری در سال 2014 باقی گذاشت.

راجیو سوری مدیر و رئیس امور اجرایی نوکیا می گوید: “با این گام ما آخرین مرحله ی دگرگونی نوکیا را طی خواهیم کرد. ما Nokia Siemens Networks سابق را راه اندازی کردیم و از تجارت این خدمات و دستگاهها بی بهره ماندیم، در حال حاضر روی معامله ی HERE به توافق رسیدیم و معتقدیم بهترین مسیر برای منافع سهامداران، مشتریان و کارکنان بخش HERE خواهد بود. ما روی برنامه ی Alcatel-Lucent تمرکز کرده ایم، به محض شکل گیری، شرکت نوکیا با ترکیبی از برترین تکنولوژی های مربوط به شبکه و سرویس های وابسته به آن و همین طور اعتبار و موتورِ نوآوری موجود در ذات نوکیا، دوباره متولد خواهد شد.”

شان فرنبک مدیر HERE می گوید: “معتقدم  این خبر بازخورد خوبی برای HERE خواهد داشت، هم برای کاربران و هم بخش کارکنان. ساختار مالکیت جدید HERE باعث سرعت بخشیدن به استراتژی های ما در زمینه ی گسترش معیارهای فعالیت و برای رسیدن به هدف موقعیت بهترین بودن در این صنعت خواهد شد.”

تا زمان عقد این قرارداد، HERE  و کارکنان آن تحت سرپرستی نوکیا خواهند بود. به محض فروش HERE، نوکیا در زمینه تجارت شبکه و تکنولوژی خود فعالیت خواهد کرد. قدم بعدی آن، توسعه تکنولوژی های پیشرفته و صدور گواهینامه برای اینگونه تولیدات است. این شرکت قصد دارد به طراحی و اعتبار سنجی گوشی های هوشمند تحت نظر فروش تولیدات و خدمات نوکیا به مایکروسافت در سال 2016 بپردازد – که در سال 2013 اعلان و در سال بعد منعقد شد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر