;
coinex

توییتر تب خبر های فوری را بر روی اپ های موبایلش آزمایش می کند

توییتر چند وقتی است که نشان داده که تمایل عجیبی به پا گذاشتن به دنیای اخبار را نیز دارد و امروز به نظر می رسد که آخرین تلاش هایش را برای ورود به این عرصه و ارائه محتوای خبری مرتبط و بر اساس زمان را نیز انجام داده است.

توییتر چند وقتی است که نشان داده که تمایل عجیبی به پا گذاشتن به دنیای اخبار را نیز دارد و امروز به نظر می رسد که آخرین تلاش هایش را برای ورود به این عرصه و ارائه محتوای خبری مرتبط و بر اساس زمان را نیز انجام داده است.

بر طبق BuzzFeed که توییتر نیز آن را تایید کرده، این شرکت بر روی اپلیکیشن های اندروید و iOS اش تب نیوز (News، اخبار) را ارائه داده است. اگر در تصاویری که BuzzFeed منتشر ساخته (تصویر پایین) دقت نمایید، متوجه می شوید که در اپ iOS توییتر و در سمت راست نوتیفیکیشن و پیام ها، دکمه ای به اسم نیوز اضافه شده است.

یکی از سخنگویان توییتر این چنین اذعان داشته است که “در راستای اهداف و تلاشمان مبنی بر ارائه بهترین محتوا به کاربرانمان، ما در حال آزمایش بر روی تجربه ارائه اخبار بر روی اپلیکیشن های اندروید و iOS مان هستیم.”

وقتی که شما روی تب نیوز کلیک می کنید، شما با اخبار پرطرفداری (trending news) مواجه می شوید که توسط سازمان های خبرگزاری بزرگ مانند CBC News، The New York Times و … تهیه شده است. با کلیک بر روی یکی از این عناوین خبری، قسمتی از ابتدای این خبر – به همراه یک لینک که شما را به سمتِ اخبار کاملِ آن هدایت خواهد کرد – به شما نمایش داده می شود، البته در این قسمت می توانید توییت های مربوط به این اخبار را نیز مشاهده نمایید.

شاید بتوان گفت که از لحاظ ایده کلی این تب جدید با تب قدیمی دیسکاور (Discover) تفاوت چندانی ندارد اما می توان به این موضوع اذعان داشت که این ویژگی جدید تک منظوره تر بوده و همین امر باعث خواهد شد که به توییتر در ارائه آخرین اخبار و رویداد های جاری، انعطاف پذیری بیشتری دهد. این اقدام توییتر در راستای پروژه آینده شان، “Project Lightening” – که به کاربران اجازه خواهد داد که همان طور که افراد را دنبال می کنند، رویداد ها را نیز دنبال نمایند – می باشد و با این ویژگی جدید، تمرکزشان را بیشتر بر روی اخبار و رویداد های جاری می گذارند.

شاید بتوان گفت که از لحاظ ایده کلی این تب جدید با تب قدیمی دیسکاور (Discover) تفاوت چندانی ندارد اما می توان به این موضوع اذعان داشت که این ویژگی جدید تک منظوره تر بوده و همین امر باعث خواهد شد که به توییتر در ارائه آخرین اخبار و رویداد های جاری، انعطاف پذیری بیشتری دهد. این اقدام توییتر در راستای پروژه آینده شان، "Project Lightening" – که به کاربران اجازه خواهد داد که همان طور که افراد را دنبال می کنند، رویداد ها را نیز دنبال نمایند – می باشد و با این ویژگی جدید، تمرکزشان را بیشتر بر روی اخبار و رویداد های جاری می گذارند.

البته لازم به ذکر است که با این حال که این ویژگی بر روی اپ های اندروید و iOS توییتر در ژاپن پیاده سازی شده است اما هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کاربران دیگر چه زمانی می توانند از این ویژگی جدید استفاده نمایند. در حال حاضر و برای تولید محتوا، این ویژگی با شرکای معدودی در حال آزمایش می باشد اما به نظر می رسد که لیست این شرکا با راه اندازی رسمی تری از این ویژگی، شاهد افزایشی چشم گیر باشد.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر