;
coinex

آموزش خود سازماندهی به ربات ها توسط تکامل مصنوعی

گروهی از محققان بلژیکی و ترکیه ای دیده اند که ربات ها هنگامی که مجاز به "تکامل" رفتارها همراه اصول داروینی هستند، وظایف خود را به نحو احسن تقسیم می کنند.

گروهی از محققان بلژیکی و ترکیه ای دیده اند که ربات ها هنگامی که مجاز به “تکامل” رفتارها همراه اصول داروینی هستند، وظایف خود را به نحو احسن تقسیم می کنند.
برخی از حشرات مانند زنبور عسل، موریانه ها و مورچه ها مدت های مدید است که “رفتار اجتماعی حقیقی” را به نمایش گذاشته اند- کیفیتی که اجازه می دهد تا آنها درنقش های مختلف در کلونی خود، متخصص باشند. در مورد مورچه ها، به عنوان مثال، تنها ملکه ها و تعداد کمی از مردان مولد هستند، در حالی که سربازان و کارگران بهترین محیط را برای تولید مثل آنها ایجاد می کنند.
در حال حاضر ربات ها نیز در حال انجام آن کار هستند. ELISEO Ferrante و همکارانش از تکامل مصنوعی و شبیه سازی رباتیک دقیق، برای طراحی کنترل کننده ای که اجازه می دهد که رباتها به طور موثر خود را سازماندهی کنند، استفاده کردند.
تقسیم وظائف بدون اطلاعات قبلی
آنها در مقاله ای در مجله زیست شناسی محاسباتی این طور نوشتند که: “شایان ذکر است، تقسیم کار، صرفا مطابق با میانگین عملکرد گروهی و بدون ارائه هر گونه اطلاعات قبلی در مورد تقسیم  وظیفه اصلی به کارهای فرعی کوچکتر انجام شده است “.
این گروه امیدوار است که این روش بتواند برای توسعه هوشمندی گروه ربات ها که می توانند خود را برای حل وظایف غیر منتظره در سیارات دیگر، سازماندهی کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

.

منبع: techradar


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر