;
coinex

شایعات اپل مبنی بر استفاده از صفحه نمایش های OLED در آیفون ها و آیپادهای سال ۲۰۱۶

با اینکه پانل های OLED در مقایسه با صفحه نمایش های ال سی دی (LCD) نسبتا جدیدتر هستند، با این حال کشش زیادی به سمت آنها وجود دارد. همین دیروز، خبرهایی راجع به اینکه هوآوی به زودی از پانل های OLED در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند

با اینکه پانل های OLED در مقایسه با صفحه نمایش های ال سی دی (LCD) نسبتا جدیدتر هستند، با این حال کشش زیادی به سمت آنها وجود دارد. همین دیروز، خبرهایی راجع به اینکه هوآوی به زودی از پانل های OLED در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند شنیدیم و شاید این شایعه با فبلت هوآوی نکسوس (Huawei Nexus) آغاز شود. امروز هم یک شایعه از یک IHS- یک شرکت تحقیقات بازار- شنیدیم که ادعا می کند بیشتر شرکت ها به دنبال اتخاذ کردن صفحه نمایش های OLED در محصولات آینده ی خود هستند.

به گفته ی کوین وانگ (Kevin Wang)، مدیر تحقیقات فناوری در IHS ، اپل اتخاذ پانل های OLED در برخی از محصولات ۲۰۱۶ خود را به تصویب می رساند. متاسفانه وانگ این موضوع را مشخص نکرده که در ساخت کدام دسته بندی از محصولات اپل قرار است روی OLED سوئیچ شود، گرچه با توجه به اشاره ی او به گوشی های هوشمند (iPhones) یا تبلت ها (iPads) شانس بیشتری برای آنها وجود دارد. در حال حاضر، از آنجایی که این یک تغییر عمده برای اپل محسوب می شود، شاید هضم آن سخت باشد.

نکته ی جالب توجه این است که غول تکنولوژی واقع در کوپرتینو (Cupertino) از پانل های آمولد (AMOLED) سامسونگ در دستگاه های آینده استفاده نمی کند. اگرچه وانگ به اینکه کدام منابع دیگر برای استفاده از صفحه نمایش OLED در حال برنامه ریزی هستند اشاره نکرد، ما دو ایده در این زمینه داریم اما فعلا نمی توانیم این فرضیات  را تایید کنیم.

یکی سازنده ی صفحه نمایش ال جی است که به نظر می رسد رقیب سامسونگ باشد. ال جی دیسپلی تا کنون پانل های صفحه نمایش برای آیفون ۶ (iPhone 6) ساخته است و ارتباطش با اپل بر مبنای آزمون و خطا است. علاوه بر این، این نکته را هم باید ذکر کنیم که اپل واچ (Apple Watch) اولین دستگاه از اپل بود که با تکنولوژی OLED، یک صفحه نمایش انعطاف پذیر P-OLED از ال جی برای خاص تر شدن، ادغام شد. ال جی احتمالا دارای بازده بزرگی است که اپل به آن نیاز دارد.

از طرف دیگر یک گزارش که تاریخ آن به آوریل بر می گردد گفته که اپل اعلام کرده نسل بعدی از آیپاد ها با پانل های OLED از JOLED، یک سازنده ی صفحه نمایش کمتر شناخته شده، مجهز می شوند که طبق گزارش این سازنده در حال ساخت یک پانل OLED ۹.۷ اینچی می باشد. حتی یک گزارش قدیمی تر نشان می دهد (Foxconn) فاکسکان ۲.۶ میلیارد دلار برای یک کارخانه ی برند جدید صفحه نمایش صرف می کند تا پانل های  OLED را برای اپل تا پایان سال ۲۰۱۵ بسازد.

وانگ شایعات قبلی را مبنی بر اینکه کدام دستگاه هوآوی برای ادغام پانل های OLED روی گوشی های هوشمند آینده اش آماده می باشد، را تایید می کند. علاوه بر این IHS ادعا می کند که شیائومی (Xiaomi) به زودی شروع به فروش دستگاه های خود می کند که ما فکر می کنیم با صفحه نمایش های OLED همراه باشند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر