;
coinex

تکنولوژی حرکت (gesture) برای تنظیم صندلی ماشین

تکنولوژی حرکت (gesture) برای تنظیم صندلی ماشین. هم اکنون به لطف تلاش محققان در موسسه ی فرانهوفر برای Silicate Research ISC، راه حل بهتری برای تنظیم صندلی ماشین ارائه شده است.

آیا از کنترل دستی و استفاده از اهرم برای تنظیم صندلی خود خسته شده اید؟ هم اکنون به لطف تلاش محققان در موسسه ی فرانهوفر برای Silicate Research ISC، راه حل بهتری ارائه شده است. محققان با پیوستن به Isringhausen GmbH & Co. KG، یک نمونه ی اولیه ی کاملا کاربردی را توسعه داده اند که به رانندگان امکان تنظیم صندلی را تنها با استفاده از حرکت دست می دهد.

این نمونه ی اولیه، ماه آینده در IAA در فرانکفورت رونمایی می شود و شامل یک پوشش مصنوعی و یک سری سنسور می باشد. برای شروع استفاده از کنترل حرکت، لازم است که ابتدا راننده یک نقطه روی روکش صندلی را فشار دهد تا به این وسیله سنسورها فعال گردند (این کار از اینکه سیستم سنسور به طور تصادفی راه اندازی شود هم جلوگیری می کند). پس از آن راننده می تواند با استفاده از حرکات دست در امتداد سنسور، صندلی خود را برای عقب و یا جلو کشیدن، بالا یا پایین بردن و یا تنظیم سفارشی برای راحتی ران پا، تنظیم کند. به طور اغراق آمیزی گفته می شود که این حرکات شبیه به کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند می باشد. تنظیمات شخصی به طور خودکار ذخیره می شوند و بعدا قابل دسترسی خواهد بود.

سیستم کنترل حرکت برای رانندگانی که به صورت حرفه ای و مسافت های طولانی را رانندگی می کنند و اغلب مجبورند که مدت زمان زیادی را روی صندلی ای بنشینند که خیلی راحت نیست و باعث کمر درد می شود، توسعه داده شده است. با این وجود این شرکت انتظار دارد که بازارهای خودرو به این چنین سیستمی برای تنظیم صندلی رانندگان علاقه نشان دهند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر