;
coinex

مایکروسافت و نتفلیکس با پیشنهاد مرخصی بیشتر به والدین به تنوع برنامه ریزی کمک کردند

وش های کمی وجود دارد که به کمک آن می توان تعداد زنان شاغل را در شرکت های تکنولوژی افزایش داد. اینتل به همکارانش "پاداش های تبلیغاتی" برای جذب کارمندان جدید (زنان) پیشنهاد می دهد، در حالی که بقیه شرکت ها برای استخدام ، سیاست های جذاب تری را به کار می گیرد.

روش های کمی وجود دارد که به کمک آن می توان تعداد زنان شاغل را در شرکت های تکنولوژی افزایش داد. اینتل به همکارانش “پاداش های تبلیغاتی” برای جذب کارمندان جدید (زنان) پیشنهاد می دهد، در حالی که بقیه شرکت ها برای استخدام ، سیاست های جذاب تری را به کار می گیرد. به هر حال، بسیاری از شرکت ها نمی توانند وظایف والدین را انجام دهند. شما چطور می توانید احساس خوشایندی داشته باشید در حالی که حتی ممکن است وقت استراحت کافی نداشته باشید (یا حتی بدتر، وقت خالی هم نداشته باشید) که فقط فرزندانتان را بزرگ کنید؟ مایکروسافت و نتفیلکس به وضوح از این مشکل آگاهی دارند، بنابراین آنها هم برای مادران و هم پدران، پیشنهاد افزایش مرخصی با حقوق را می دهند.

از اول نوامبر، مایکروسافت میزان مرخصی با حقوق والدین را از 8 هفته به 12 هفته افزایش خواهد داد و برای مادران باردار از زمان وضع حمل 8 هفته مرخصی اضافه و همچنین قابلیت استفاده از مزایای از کار افتادگی کوتاه مدت را همان موقع خواهد داد. مادران می توانند این 12 هفته را به دو قسمت تقسیم کنند، و اگر هنوز آماده نیستند که به صورت کامل در محل کار خود حضور یابند، می توانند به صورت “نیمه وقت” به سر کار برگردند. نتفلیکس، علاوه بر این مزایا، قول داده است که تصمیم مرخصی “نامحدود” را برای والدین در سال اول تولد ویا سرپرستی فرزند اتخاذ کند. نه تنها می توان هر مدت زمانی که نیاز است مرخصی گرفت، بلکه می توان برای خود برنامه ریزی کرد. دو گزینه برای انتخاب در اختیار است، یک شغل محدود و مختصر تمام وقت و یا یک شغل پاره وقت چند ماهه.
هنوز خیلی زود است که بگوییم این اقدامات چقدر به صنعت کمک می کند در حالی که زنان با چالش های متعدد دیگری نیز مواجه هستند، مانند یک فرهنگ آموزشی که تمایل به تضعیف مهندسان زن دارد. با این گفته که حرکت ها باید به کاهش (و گاهی اوقات از بین بردن) معضل فرزند یا حرفه کمک کند، که اغلب ماحصل مکرر جهان فن آوری است، که در آن سرعت بی امان و اضافه کاری های مکرر داشتن یک زندگی خانوادگی را بسیار سخت می کند. این موضوع برای ایجاد زمان پس از آن برای کودک کار زیادی انجام نمی دهد، اما حداقل، قبل از تصمیم گیری های بزرگ در مورد ساعات کار، برای حل و فصل نقش پدر و مادری خود به شما فرصتی می دهد.

.

منبع: engadget


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر