coinex
راهنمای خرید تکراتو

13 مورد که باید قبل از یک سخنرانی بزرگ در 15 دقیقه انجام دهید

جورج جسل می گوید:  "مغز انسان از لحظه ی تولد شروع به کار می کند و هرگز متوقف نمی شود تا زمانی که شما ایستاده اید تا در ملاء عام صحبت کنید."

جورج جسل می گوید:

“مغز انسان از لحظه ی تولد شروع به کار می کند و هرگز متوقف نمی شود تا زمانی که شما ایستاده اید تا در ملاء عام صحبت کنید.”

شما باید یک ارائه مهم عالی فقط در 15 دقیقه داشته باشید. قلبتان به تپش در می آید، کف دستتان مرطوب می شود در واقع دچار اضطراب می شوید.

این موضوع کاملا طبیعی است. در واقع بیشتر سخنرانان، مبتدیان و حتی کارآزمودگان به طور یکسان، در لحظات منتهی به یک سخنرانی بزرگ و یا ارائه، احساس دستپاچگی می کنند.

دارلین پرایس، رئیس Well Said، می گوید:” به جای تلاش برای از دست دادن پروانه ها، هدف شما باید به اهرم در آوردن آنها باشد. “افزایش آدرنالین می تواند سوخت بدن شما را برای انرژی و شور و شوق لازم برای یک عملکرد عالی تامین کند.”

1. نسبت به خودتان مثبت فکر کنید

قبل از شروع، ادعا کنید که موفق خواهید شد. ” مهارت های کارشناسان روانشناس ورزشی را یاد بگیرید. آنها ثابت کرده اند که یک ورزشکار که از قبل و در طول یک عملکرد به طور مداوم در مورد خود مثبت صحبت می کند، یک نرخ برد بالاتر ایجاد می کند”

در دقیقه منتهی به ارائه خود، بارها و بارها به خود بگویید “من یک سخنران پویا هستم!” “من مشتاق و جذاب هستم!” “من آماده ام و با اعتماد به نفس هستم!”

2. از سرویس بهداشتی استفاده کنید" به طور معمول زمان اضطراب و وحشت نیاز به سرویس بهداشتی یک واکنش شایع است. برنامه ریزی کنید و در لحظات قبل از رفتن روی صحنه، از سرویس بهداشتی استفاده کنید."

” به طور معمول زمان اضطراب و وحشت نیاز به سرویس بهداشتی یک واکنش شایع است. برنامه ریزی کنید و در لحظات قبل از رفتن روی صحنه، از سرویس بهداشتی استفاده کنید.”

3. قبل از سخرانی، با مخاطبان خود دیدار و استقبال کنید

با برخی از افراد دست بدهید و جلوتر از موعد با آنها صحبت کنید. “این به مخاطبان نشان می دهد که شما شخصیت خاکی و صمیمی دارید”

“حتی ممکن است چند نام، مسئله، و داستان برای اضافه کردن به موضوع ارائه یاد بگیرید. به علاوه، گفتگو با شنوندگان خود جلوتر از زمان، سخنرانی ترسناک عمومی را  به سخنرانی طبیعی، آرام شخصی تبدیل می کند.”

4. اتاق جلسه و تنظیمات سمعی و بصری را چک کنیدبه عنوان سخنران، مطمئن شوید که محیط را می شناسید، از جمله تنظیم صندلی، ارائه الکترونیکی، میکروفون، و روشنایی.  زودتر به اتاق بروید و اطمینان حاصل کنید که با تنظیمات موجود راحت هستید. " این گام به مخاطبان نشان می دهد که شما آماده اید و اطمینان حاصل می شود که ارائه شما با آرامش پیش خواهد رفت.

به عنوان سخنران، مطمئن شوید که محیط را می شناسید، از جمله تنظیم صندلی، ارائه الکترونیکی، میکروفون، و روشنایی.

زودتر به اتاق بروید و اطمینان حاصل کنید که با تنظیمات موجود راحت هستید. ” این گام به مخاطبان نشان می دهد که شما آماده اید و اطمینان حاصل می شود که ارائه شما با آرامش پیش خواهد رفت.

5. چند نفس عمیق بکشیداز آنجا که اضطراب، عضلات قفسه سینه و گلو را منقبض می کند، این مهم است که اثر آن را، با نفس عمیق، کاهش دهید.  قدرت،  نفس عمیق طولانی و آهسته را دست کم نگیرید. "میزان جریان اکسیژنی را به ریه ها و مغز می رسد را حداکثر می سازد؛ قطع پمپاژ آدرنالین باعث واکنش آرمش طبیعی بدن می شود. در لحظات منتهی به ارائه خود، تنفس عمیق  و تامل داشته باشید.

از آنجا که اضطراب، عضلات قفسه سینه و گلو را منقبض می کند، این مهم است که اثر آن را، با نفس عمیق، کاهش دهید.

قدرت،  نفس عمیق طولانی و آهسته را دست کم نگیرید. “میزان جریان اکسیژنی را به ریه ها و مغز می رسد را حداکثر می سازد؛ قطع پمپاژ آدرنالین باعث واکنش آرمش طبیعی بدن می شود. در لحظات منتهی به ارائه خود، تنفس عمیق  و تامل داشته باشید.

6. دقیقه اول را در ذهن خود تمرین کنیدهر آنچه را که به عنوان مقدمه برنامه ریزی کرده اید- یک نقل قول شوخ، داستان شخصی، و یا آمار تکان دهنده - چند جمله اول را چند بار تمرین کنید. دانستن اینکه چطور شروع کنید تا اعتماد به نفس داشته باشید، شما را قادر می سازد به محض شروع به طور مستقیم به چشم مخاطب نگاه کنید (و نه در یادداشت و یا یک اسلاید)، و این امر برداشت اولی قدرتمند، ایجاد می کند.

هر آنچه را که به عنوان مقدمه برنامه ریزی کرده اید- یک نقل قول شوخ، داستان شخصی، و یا آمار تکان دهنده – چند جمله اول را چند بار تمرین کنید. دانستن اینکه چطور شروع کنید تا اعتماد به نفس داشته باشید، شما را قادر می سازد به محض شروع به طور مستقیم به چشم مخاطب نگاه کنید (و نه در یادداشت و یا یک اسلاید)، و این امر برداشت اولی قدرتمند، ایجاد می کند.

7. بر افکار و تصاویر مثبت متمرکز شوید

” مهار قدرت ارتباط ذهن و بدن به این معناست که شما می توانید استفاده از افکار خود را برای پاسخ های مثبت بر فیزیک بدن خود، فراگیرید “.

به عنوان یک نتیجه، شما می توانید استرس را کاهش داده و تنها با نگه داشتن افکار و تصاویر مثبت در ذهن خود، احساس تندرستی و کنترل بر خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، این اندیشه را که “من خیلی عصبی ام، آماده نیستم ” را با “من یک کارشناس در موضوع خود هستم”، “من مشتاق و جذاب هستم” یا، “من معتبر و با اعتماد به نفس هستم.” جایگزین کنید.

8. جرعه ای آب ولرم یا هم درجه با محیط و در صورت امکان با لیمو بنوشید"این کار به تر کردن دهان خشک، از طریق کاهش تجمع موکوس در دهان، و پاک کردن گلو کمک می کند،" از مواد غذایی و نوشیدنی سرد ، محصولات لبنی، نوشابه های گازدار اجتناب کنید و - و یک شیشه یا بطری آب در طول سخنرانی خود در دسترس داشته باشید.

“این کار به تر کردن دهان خشک، از طریق کاهش تجمع موکوس در دهان، و پاک کردن گلو کمک می کند،” از مواد غذایی و نوشیدنی سرد ، محصولات لبنی، نوشابه های گازدار اجتناب کنید و – و یک شیشه یا بطری آب در طول سخنرانی خود در دسترس داشته باشید.

9. اذعان سه حقیقت به مخاطبانقبل از صحبت کردن، به خودتان بگویید: "این مخاطب معتقد است من متخصص هستم." مخاطبان شما را به عنوان یک قدرت به رسمیت شناخته صرفا به این دلیل که شما یکی از سخنرانان هستید. "به علاوه، شما بیش از آنها در مورد موضوع می دانید."

قبل از صحبت کردن، به خودتان بگویید: “این مخاطب معتقد است من متخصص هستم.” مخاطبان شما را به عنوان یک قدرت به رسمیت شناخته صرفا به این دلیل که شما یکی از سخنرانان هستید. “به علاوه، شما بیش از آنها در مورد موضوع می دانید.”

“آنها می خواهند من به موفقیت برسم.” مخاطبان اساس کار شما هستند. آنها از شما انتظار دارند چیز های ارزشمند،جالب، جذاب و آموزنده به دانسته های آنها اضافه کنید؛ در غیر این صورت این ارائه باعث اتلاف وقتشان می شود.”

“آنها نمی دانند که من قصد دارم چه بگویم.” اگر شما خطایی مرتکب شدید، آن را اعلام و یا عذر خواهی نکنید ، فقط ادامه دهید. “مخاطبان هرگز نخواهند فهمید.”

10. به آرامی نرمش کنیدپیشاپیش در یک محیط خصوصی ، کمی کشش انجام دهید، زانو خود را خم کنید، و یا یک پیاده روی سریع پایین سالن داشته باشید. "این کار انرژی اضافی بدن را خلاص می کند و اکسیژن را به مغز ارسال می کند."

پیشاپیش در یک محیط خصوصی ، کمی کشش انجام دهید، زانو خود را خم کنید، و یا یک پیاده روی سریع پایین سالن داشته باشید. “این کار انرژی اضافی بدن را خلاص می کند و اکسیژن را به مغز ارسال می کند.”

11. حالت ایستادن را در مدت پنج دقیقه قبل از سخنرانی تصور کنیداگر شما میزبان و یا تنها سخنران هستنید، به هر حال باید بایستید. با این حال، اگر یکی از چندین سخنران، در برنامه هستید، و نوبتتان در پنج دقیقه آتی است، به سادگی در پشت صحنه قرار گیرید و ایستادن را تمرین کنید.

اگر شما میزبان و یا تنها سخنران هستنید، به هر حال باید بایستید. با این حال، اگر یکی از چندین سخنران، در برنامه هستید، و نوبتتان در پنج دقیقه آتی است، به سادگی در پشت صحنه قرار گیرید و ایستادن را تمرین کنید.

“وضعیت نشستن بی حرکت، منفعل و غیر فعال است. با ایستادن، شما انرژی را جلوتر از زمان فرا می خوانید، به بدن خود شانسی برای گرم شدن می دهید، و خود را در یک وضعیت آماده برای عمل، قرار دهید.”

12. تمرکز بر ارائه دادنآیا آخرین باری که یک هدیه تولد به یک دوست داده اید به شدت دستپاچه شدید؟ احتمالا نه. پرایس می گوید، شما ممکن است هیجان، حتی شادی داشته باشید، اما اضطراب احساس نمی شود.

آیا آخرین باری که یک هدیه تولد به یک دوست داده اید به شدت دستپاچه شدید؟ احتمالا نه. پرایس می گوید، شما ممکن است هیجان، حتی شادی داشته باشید، اما اضطراب احساس نمی شود.

“در جایگاه یک سخنران، در مورد ارائه خود به عنوان هدیه به مخاطب فکر کنید؛ ارائه شما مثل یک بسته زیبا پر از اطلاعات ارزشمند، ایده های مفید و مطالب معنی دار است. این نگرش ذهنی به شما قدرت می بخشد و ذهنتان را آزاد می سازد و فکر شما را از سمت خودتان رها کرده و بر کمک به دیگران متمرکز می کند. “

13. لبخند بزنیدلحظاتی قبل از سخنرانی حالت مثبت و خوشایندی را بر روی صورت، حفظ کنید. " در واقع لبخند بدن را ریلکس می کند. از نظر فیزیولوژیکی، لبخند ساطع اندورفین در مغز است که آرامش اعصاب و نگرش لذت بخش ایجاد می کند و همچنین احساس تندرستی را ترویج می دهد."

لحظاتی قبل از سخنرانی حالت مثبت و خوشایندی را بر روی صورت، حفظ کنید. ” در واقع لبخند بدن را ریلکس می کند. از نظر فیزیولوژیکی، لبخند ساطع اندورفین در مغز است که آرامش اعصاب و نگرش لذت بخش ایجاد می کند و همچنین احساس تندرستی را ترویج می دهد.”

به علاوه، یک لبخند باعث انتقال اعتماد به نفس و خاطرجمعی در فرد می شود. این عمل به مخاطبان شما نشان می دهد که از دیدن آنها خرسند هستید و در ارتباط با پیام خود اشتیاق دارید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر