پیکسار یک ابزار رایگان انیمیشن سازی در منزل را منتشر ساخت

سال گذشته کمپانی پیکسار (Pixar) نرم افزار انیمیشن سازی در منزل خود به نام RenderMan را برای استفاده عموم و با هدفی غیر تجاری عرضه کرد و با ارائه این ابزار قدرتمند به انیماتورها این امکان را داد که انیمیشن هایی کوتاه و یا فیلم هایی بلند بسازند.

سال گذشته کمپانی پیکسار (Pixar) نرم افزار انیمیشن سازی در منزل خود به نام RenderMan را برای استفاده عموم و با هدفی غیر تجاری عرضه کرد و با ارائه این ابزار قدرتمند به انیماتورها این امکان را داد که انیمیشن هایی کوتاه و یا فیلم هایی بلند بسازند.

در حال حاضر نیز این شرکت در راستای هدف قبلی خود، بخش نرم افزاری دیگری را برای انیمیشن سازان خانگی عرضه داشته و نه تنها باید گفت که این نرم افزار رایگان است بلکه به صورت متن باز (اپن سورس) نیز می باشد.

ابزار توضیحات صحنه جهانی (Universal Scene Description, USD) پیکسار به عنوان یک “ایستگاه سرهم بندی و اسمبلی” برای ورودی هایی از نرم افزار های انیمیشن سازی مختلف عمل کرده و ترکیب کاراکترها و اشیا به یک “گراف صحنه” – یک لایه بنیادین در انیمیشن – را آسان تر می نماید.

برخلاف نرم افزار پیشینشان، RenderMan، هدف پیکسار از ارائه این ابزار جدید، تنها یک ابزار ساده اما قدرتمند برای فیلم سازان آماتور نیست بلکه آن ها نرم افزاری خلق کرده اند که تمامی استانداردهای صنعتی را در خود گنجانیده تا از این طریق بتوانند کمکی به جهت دهی به خلاقیت ها و نوآوری های فیلم سازان نمایند.

این شرکت این پروژه اپن سورس خود را برای راه اندازی در تابستان ۲۰۱۶ آماده می کند اما برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین یادگیری عبارات جذابی مانندِ “layered overrides” و “cached geometry”، می توانید به اطلاعیه کامل پیکسار مراجعه نمایید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا



ارسال نظر