;
coinex

آیا اپل در ساخت ماشین های بدون سرنشین وارد رقابت با گوگل می شود؟

سازنده سری گوشی های آیفون، اپل، بر اساس بررسی های انجام شده بر روی اسنادی توسط روزنامه انگلیسی گاردین (The Guardian)، طی یک گزارشی در روز جمعه اذعان داشت که شایعاتِ یک ساله مبنی بر ماشین اپل (Apple Car) درست می باشد.

سازنده سری گوشی های آیفون، اپل، بر اساس بررسی های انجام شده بر روی اسنادی توسط روزنامه انگلیسی گاردین (The Guardian)، طی یک گزارشی در روز جمعه اذعان داشت که شایعاتِ یک ساله مبنی بر ماشین اپل (Apple Car) درست می باشد.

در این گزارش ادعا شده است که اپل به دنبال مکانی مخفی نزدیک به سان فرانسیسکو می گردد تا یک ماشین خودمختار و بدون سرنشین را در حیطه آزمایش قرار دهد. در حالی که پروژه ماشین های خودمختار اپل که با نام رمزی پروژه تیتان (Project Titan) شناخته می شود، سوژه ی بسیاری از شایعات در چندین سال اخیر بوده است اما مدارک گردآوری شده توسط گاردین، اولین و اصلی ترین مدرک معتبر در رابطه با چنین آزمایشاتی می باشد. حتی گاردین به این موضوع اشاره کرده است که مکاتباتی بین مدیران اجرایی اپل و مالکان استادیوم GoMentum صورت گرفته است – این مکان یک مرکز بسیار امن می باشد که گفته می شود قبلا یکی از پایگاه های نیروی دریایی بوده است.

اپل برای ورود به بازار اتومبیل – درست همانند ورودش به صنعت موسیقی و ارتباطات از راه دور – گام های دیگری نیز برداشته است (مانند یک آزمایشگاه مخفی برای ساخت خودرو های الکتریکی).

در روز پنجشنبه، Wall Street Jouurnal مصاحبه ای با طراح اصلی اپل، مارک نیوسان (Marc Newson) منتشر کرد و در آن نیوسان به شدت طراحی های صورت گرفته در صنعت اتومبیل سازی را مورد انتقاد قرار داد و به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر طراحی اتومبیل ها “در پایین ترین حالت ممکن قرار دارد.”

در اواخر ماه جولای، یکی از مدیران ارشد سابق کرایسلر (Chrysler)، داگ بتس (که سابقه کار در نیسان و تویوتا را نیز در کارنامه خود دارد) به صراحت اذعان داشت که هم اکنون در شرکت اپل مشغول به کار است. همچنین سازنده باتری های الکتریکی برای ماشین، کمپانی A123 Systems طرح شکایتی در دادگاه علیه اپل مطرح کرد که مبنی بر استخدام (شکار) غیر قانونی کارمندانش توسط این شرکت بود.

در یک کنفرانس در ماه می، نائب رییس ارشد عملیاتی اپل، جف ویلیامز، مدعی شد که “ماشین، غایتِ دستگاه های قابل حمل می باشد.”

شرکت های مختلفی به صورت علنی بر روی ماشین های بدون سرنشین فعالیت می کنند و از بین آن ها نیز گوگل بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. یگانِ ماشین های خود مختار و بدون سرنشین گوگل تا بدین جا صدها هزار مایل در کالیفرنیای شمالی رانندگی کرده اند.

بر طبق گزارشاتی، شرکت ارائه دهنده سرویس های ماشینی و تاکسی، اوبر نیز همانند بسیاری از خودروسازان مثل نیسان، بر روی پروژه مشابهی در حال فعالیت می باشد. ایالت کالیفرنیا به چندین شرکت، مجوز های لازم برای آزمایش بر روی ماشین های بدون سرنشین را صادر کرده است.

.

منبع: albawaba


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر