;
coinex

فایرفاکس در نسخه آزمایشی پیش-بتای خود یک حالت مرور خصوصی واقعی معرفی می کند

موزیلا در حال حاضر در نسخه آزمایشی پیش-بتای (pre-beta) فایرفاکس خود ویژگی های جدیدی را به منظور ارائه کنترل بیشتر بر روی حریم شخصی معرفی می کند – از جمله این ویژگی ها می توان به مرور خصوصی (Private Browsing) به روز شده اشاره کرد.

موزیلا در حال حاضر در نسخه آزمایشی پیش-بتای (pre-beta) فایرفاکس خود ویژگی های جدیدی را به منظور ارائه کنترل بیشتر بر روی حریم شخصی معرفی می کند – از جمله این ویژگی ها می توان به مرور خصوصی (Private Browsing) به روز شده اشاره کرد.

این ویژگی آزمایشی در حال حاضر بر روی نسخه توسعه دهندگان فایرفاکس برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است، البته لازم به ذکر است که این ویژگی بر روی فایرفاکس ارورا (Aurora) برای اندروید نیز در دسترس می باشد.

بر اساس بلاگ موزیلا، “فرضیه ما بر این است که هنگامی که شما پنجره مرور خصوصی در فایرفاکس را باز می کنید، شما سیگنال هایی را مبنی بر اینکه کنترل بیشتری بر روی حریم خصوصیتان می خواهید برای ما ارسال می کنید که تجربه کار با این مرور خصوصی جدیدمان، این حریم خصوصی را برایتان فراهم می کند.”

بر اساس بلاگ موزیلا، "فرضیه ما بر این است که هنگامی که شما پنجره مرور خصوصی در فایرفاکس را باز می کنید، شما سیگنال هایی را مبنی بر اینکه کنترل بیشتری بر روی حریم خصوصیتان می خواهید برای ما ارسال می کنید که تجربه کار با این مرور خصوصی جدیدمان، این حریم خصوصی را برایتان فراهم می کند."

به منظور برطرف کردن مسائل مربوط به حریم خصوصی، این شرکت تغییراتی را برای حالت مرور خصوصی عرضه داشته است. در حال حاضر و با توجه به این تغییرات، وقتی که یک کاربر پنجره مرور خصوصی را باز می کند، نه تنها تاریخچه فعالیت های او در جایی ذخیره نمی شود، بلکه محتوایی از وب که رفتار های کاربر را ردیابی می کنند نیز مسدود می گردند – مثل ویجت های اجتماعی، آنالیتیکس ها و همچنین اسکریپت ها.

به گفته TechCrunch موزیلا درباره ویژگی هایی مثل اضافه کردن مسنجر و یا پشتیبانی از پاکت از درون فایرفاکس بازخورد های مثبتی دریافت نکرد اما شاید بتوان گفت که این ویژگی ای خواهد بود که برای کاربران فایرفاکس خوشایند است.

اوایل این ماه، مدیر عامل موزیلا، کریس بیرد (Chris Beard) در یک پست وبلاگی شمشیرش را در برابر مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، از رو بست و درباره سخت بودن تغییرِ حالتِ مرورگر پیشفرض در ویندوز 10، این شرکت را مورد انتقاد قرار داد.

موزیلا به هیچ عنوان از این رفتار مایکروسافت خوشحال نبوده و زیرا این امر، کار را برای برنامه های سوم شخص مثل کروم و فایرفاکس سخت می کند تا حالت های پیشفرض برنامه ها را در ویندوز 10 تغییر دهند. کریس بیِرد باور دارد که این رفتار مایکروسافت “حرکتی تهاجمی و به منظور نادیده گرفتن انتخاب کردن در ویندوز 10 می باشد.”

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر