;
coinex

پروژه آرا (Project Ara) تا قبل از سال ۲۰۱۶ راه اندازی نمی شود

پروژه آرا (Project Ara). امروز گوگل از طریق حساب کاربری رسمی توییتر پروژه ی آرا تایید کرد که انتشار اولین گوشی هوشمند این پروژه تا سال ۲۰۱۶ به تعویق می افتد.

پروژه آرا که گوگل در حال توسعه ی آن می باشد، در حال کار بر روی موبایل ماژولار (موبایلی که تکه تکه می باشد و هر کسی می تواند قطعات آن را جدا خریداری کرده و روی هم سوار کند) است اما با تغییراتی که هفته ی پیش در ساختار گوگل رخ داد (آلفابت) مهندسان از تغییر مسیر این پروژه خبر دادند. آن دسته از کسانی که منتظر پروژه آرا بودند که در نهایت تا اواخر امسال کار با آن را آغاز کنند (در شکل یک گوشی هوشمند ماژولار به نام Spiral 2)، ناامید خواهند شد. امروز گوگل از طریق حساب کاربری رسمی توییتر پروژه آرا تایید کرد که انتشار اولین گوشی هوشمند این پروژه تا سال ۲۰۱۶ به تعویق می افتد.

به گفته ی گوگل “دلیل این تاخیر وجود تعداد زیادی از تکرار [گوشی های هوشمند] بیشتر از آنچه ما فکر می کردیم” است. حال حداقل این امر، واضح و مبرهن است که گوگل سخت در حال کار برای توسعه ی دستگاهی است که ممکن است مسیری که گوشی های هوشمند در پیش گرفته اند را تغییر دهد.

همانطور که می دانید، این ایده ی پروژه آرا از موتورولا، با هدف ساخت یک گوشی هوشمند ماژولار ساخنه شده از قطعات جدا که به داحتی قابل تعویض هستند، گرفته شد. به این ترتیب کافی است یک کاربر به یک رم بیشتر، دوربین بهتر، و یا فضای حافظه بیشتر نیاز داشته باشد، او به راحتی می تواند یک قطعه از گوشی خود (نه خود گوشی) را به آن چیزی که در نظر دارد ارتقا دهد. پروژه آرا زمانی که غول تکنولوژی یا همان گوگل، موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) را خرید، به گوگل منتقل شد و بعد از اینکه لنوو بر بیزینس گوشی هوشمند موتورولا چیره شد باز هم در گوگل جای خود را حفظ کرد.

در ابتدا گوگل قصد داشت اولین گوشی هوشمند پروژه آرا را در پورتوریکو (Puerto Rico) راه اندازی کند. اما در حال حاضر این شرکت می گوید برای راه اندازی این گوشی هوشمند “به دنبال چند مکان در ایالات متحده” هستیم، اگرچه همانطور که در بالا ذکر شد، این پروژه برای سال بعد اتفاق می افتد. بدیهی است ما برای دیدن اینکه گوگل با این پروژه آرا چه می کند، آن را دنبال خواهیم کرد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر