;
coinex

اسکلت اندام تحتانی (Lower-limb) توسط چراغ های چشمک زن کنترل می شوند

اسکلت اندام تحتانی (Lower-limb). محققان دانشگاه کره و TU Berlin در حال کار بر روی یک رابط کاربری می باشند که به کاربران توانایی کنترل یک اسکلت خارجی را با ذهنشان می دهد.

درست مانند DARPA و بسیاری از نهادهای دیگر، محققان دانشگاه کره (Korea University) و TU Berlin در حال کار بر روی یک رابط کاربری می باشند که به کاربران توانایی کنترل یک اسکلت خارجی را با ذهنشان می دهد.

این سیستم از یک  کلاه الکتروانسفالوگرام (EEG) استفاده می کند که برای خواندن سیگنال های مغز کاربران به کار گرفته می شود، اما این کلاه به نشانه های عینی هم نیاز دارد. به طور ویژه، دانشمندان برای آزمایش آنها، یک پانل با ۵ چراغ LED روی اسکلت اندام تحتانی نصب کردند. هریک از این ال ای دی ها به عنوان یک نشانه مرتب می شوند و هرکدام از آنها معنی متفاوتی دارند. به طور مثال، اگر چراغ سمت چپ چشمک بزند، برای چرخش به سمت چپ استفاده می شود.  و ۴ ال ای دی دیگر هم برای نشستن، ایستادن، چرخش به راست و حرکت به جلو به کار گرفته می شوند. هر کدام از این ۵ ال ای دی در فرکانسی متفاوت چشمک می زنند و هنگامی که کاربر توجه خود را بر روی یک ال ای دی خاص متمرکز  می کند، این فرکانس با باز خوانی EEG منعکس می شود. این سیگنال تشخیص داده می شود و برای کنترل اسکلت خارجی استفاده می شود.

یکی از نویسندگان این مقاله به نام Klaus Muller معتقد است که این تکنولوژی به افرادی که نمی توانند خود را حرکت دهند-“کسانی که به بیماری هایی مانند بیماری نورون حرکتی (ALS) یا آسیب های نخاعی بالا مبتلا هستند و در برقراری ارتباط و یا استفاده از اندام خود با مشکل رو به رو می شوند”کمک می کند. او می گوید، “رمزگشایی آنچه که از سیگنال های مغزاین افراد میگذرد می تواند وسیله ای را برای دوباره راه رفتن و برقراری ارتباط مجدد فراهم می کند.”

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر