;
coinex

پردازنده ی Skylake اینتل کور آی۷ (Intel Core i7) به سرعتی نزدیک ۷ گیگا هرتز می رسد

پردازنده ی Shylake اینتل کور آی۷ (Intel Core i7). این پردازشگر به سرعتی نزدیک ۷ گیگا هرتز می رسد.

برای آن دسته از افرادی که از این مطمئن نیستند که آیا نسل ششم پردازنده های اینتل با کد Skylake ارزش ارتقا و سرمایه گذاری را دارد یا خیر این مطلب می تواند متقاعد کننده باشد.

یک اورکلاکر حرفه ای هنگ کنگی با نام Chi-Kui Lam یک رکورد جدید برای سرعت فرکانس پردازنده Intel Core i7-6700k ثبت کرده است؛ سرعت کلاک تقریبا ۷ گیگا هرتزی در میان بالاترین فرکانس هایی می باشد که تاکنون به وسیله ی هر میکروپردازنده ی اینتل سری i به دست آمده است. به منظور رسیدن به این سرعت ۶۹۹۸.۸۸ مگا هرتزی که کار ساده ای هم نبوده، نیاز به غیر فعال کردن ۳ تا از این ۴ هسته بوده است. علاوه بر این Lam مجبور به استفاده از تکنولوژی Hyper-Threading و همچنین افزایش ولتاژ از ۱.۲ ولت تا ۱.۸۸۸ ولت بوده است.

اجزای این رکورد شاهکار شامل یک مادربورد Asrock Z170 OC Formula – یک پلت فرم عالی برای اورکلاکرها – مموری DDR4 و همچنین یک منبع توان ۱۳۰۰ واتی می باشد. از آنجایی که این پردازنده فراتر از حد معمول در حال کار است، فرایند خنک سازی آن با استفاده از نیتروژن مایع صورت می گیرد.

یک نکته ی جالب توجه این است که در حالی که یک اورکلاکر حرفه ای قادر به مدیریت چنین سرعتی بوده است، این سوال باقی می ماند که آیا نسخه ی خرده فروشی از این تراشه قادر به مدیریت سرعت کلاکی تا حتی ۵ گیگا هرتز به همراه بهترین سیستم خنک کننده می باشد یا خیر. نکته ی دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که این سرعت ها با استفاده از تنها یک “سی پی یو تک هسته ای” به دست آمده اند، در حالی که قطعا قابل توجه است که اهمیت این پردازنده تک هسته ای در سال ۲۰۱۵ به ضروریت سیستم چند هسته ای نمی باشد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر