;
coinex

گزارش اولین همایش php ایران

دیروز در اولین همایش  php ایران که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، کنار علاقه‌مندان، متخصصان و برنامه‌نویسان زبان PHP در فضایی علمی و دوستانه برای ارائه مقالات برتر مرتبط با این زبان محبوب توسط صاحب ‌نظران، با هدف اشتراک‌ گذاری مطالب ‌به روز با سایر افراد این جامعه برنامه نویسی و همچنین بحث و تبادل نظر در این حوزه، قرار گرفتیم و امروز بر آنیم که گزارش این رویداد را برای شما عزیزان شرح دهیم و پیش از این، عذر ما را در تاخیر در ارائه گزارش بپذیرید، چرا که نگارش این گزارش به دلیل حجم بالای اطلاعات و حفظ جامعیت موضوع در کنار اجمالی بودن آن، طوری که در حوصله شما عزیزان جای گیرد، کمی زمان بر بود.

2 روز پیش، در اولین همایش php ایران که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، کنار علاقه‌مندان، متخصصان و برنامه‌نویسان زبان PHP در فضایی علمی و دوستانه برای ارائه مقالات برتر مرتبط با این زبان محبوب توسط صاحب ‌نظران، با هدف اشتراک‌ گذاری مطالب ‌به روز با سایر افراد این جامعه برنامه نویسی و همچنین بحث و تبادل نظر در این حوزه، قرار گرفتیم و امروز بر آنیم که گزارش این رویداد را برای شما عزیزان شرح دهیم و پیش از این، عذر ما را در تاخیر در ارائه گزارش بپذیرید، چرا که نگارش این گزارش به دلیل حجم بالای اطلاعات و حفظ جامعیت موضوع در کنار اجمالی بودن آن، طوری که در حوصله شما عزیزان جای گیرد، کمی زمان بر بود.

به گفته مصطفی میر موسوی یکی از عوامل اجرایی این همایش، جریانی تحت عنوان php comunity توسط ایشان و جمعی از جامعه دولوپران php در پنجشنبه آخر هر ماه برگزار می شد، که تصمیم گرفتند این جامعه را بزرگتر کنند و پیرو این تصمیم ایده برگزاری همایش php زاده شد.

.

برنامه با کمی تاخیر ساعت 9:22 شروع شد، مدعوین و اسپانسر های برنامه حدود ساعت 9:15 وارد سالن شدند، جادی میر میرانی یکی از این افراد بود که به محض ورود به سالن به صورت بسیار دوستانه با مجریان وارد صحبت شد وتدارکات و اجرای برنامه ها را چک کرد.

برنامه با کمی تاخیر ساعت 9:22 شروع شد، مدعوین و اسپانسر های برنامه حدود ساعت 9:15 وارد سالن شدند، جادی میر میرانی یکی از این افراد بود که به محض ورود به سالن به صورت بسیار دوستانه با مجریان وارد صحبت شد وتدارکات و اجرای برنامه ها را چک کرد.

.

پس از تلاوت قرآن، سرود ملی و خوش آمد گویی ساعت 9:29 اولین مقاله تحت عنوان تاریخچه php توسط آرش همت ارائه شد:

“تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP به سال 1994 برمی گردد زمانی که راسموس لردورف برای استفاده شخصی خود آن را بنیان گذاشت، در پروژه خود از آن استفاده کرد و با استقبال مواجه شد. از آن زمان تاکنون Syntax زبان PHP تغییر چندانی نداشته اما ساختارها پیشرفته تر و مرتبتر شده اند.”

پس از تلاوت قرآن، سرود ملی و خوش آمد گویی ساعت 9:29 اولین مقاله تحت عنوان تاریخچه php توسط آرش همت ارائه شد:  "تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP به سال 1994 برمی گردد زمانی که راسموس لردورف برای استفاده شخصی خود آن را بنیان گذاشت، در پروژه خود از آن استفاده کرد و با استقبال مواجه شد. از آن زمان تاکنون Syntax زبان PHP تغییر چندانی نداشته اما ساختارها پیشرفته تر و مرتبتر شده اند."

.

مقاله های بعدی ساعت 9:59 توسط رامین فرمانی، ایشان کمی راجع به تفاوت این کنفرانس با سایر کنفرانس های این چنینی صحبت کرد، اینکه تیم اجرایی از قدیمی کارهای این حوضه هستند و بنیه علمی کنفرانس بالاست سپس به ارائه ای تحت عنوان نگاهی به تغییرات اتفاق افتاده در نسخه های جدید PHP پرداخت و به موارد زیر اشاره کرد:

“امروزه PHP به یک زبان مدرن اسکریپتی با امکاناتی نظیر: فضای نامها (Namespaces)، خصیصه ها (Traits)، بستارها (Closures)، مولدها (Generators)، الصاق وضعیت (Attach State) و بایت کد کش Zend OPcache تبدیل شده است. “

مقاله های بعدی ساعت 9:59 توسط رامین فرمانی، ایشان کمی راجع به تفاوت این کنفرانس با سایر کنفرانس های این چنینی صحبت کرد، اینکه تیم اجرایی از قدیمی کارهای این حوضه هستند و بنیه علمی کنفرانس بالاست سپس به ارائه ای تحت عنوان نگاهی به تغییرات اتفاق افتاده در نسخه های جدید PHP پرداخت و به موارد زیر اشاره کرد:  "امروزه PHP به یک زبان مدرن اسکریپتی با امکاناتی نظیر: فضای نامها (Namespaces)، خصیصه ها (Traits)، بستارها (Closures)، مولدها (Generators)، الصاق وضعیت (Attach State) و بایت کد کش Zend OPcache تبدیل شده است. "

.

ساعت 10:32 آیا ما حرفه ای هستیم؟ توسط جادی میرمیرانی:

جادی (به دلیل شهرتش به جادی، ما نیز از اسم کوچکش استفاده می کنیم) از بدو ورود به سالن بسیار پر جنب و جوش و فعال بود، زمانی که برای ارائه روی سن آمد ابتدا از نظم و اجرای خوب همایش و سپس با کمی طنز شروع به صحبت کرد، در واقع شرکت اپ سان و آیسی مانکی با همکاری هم یکی از اسپانسر های طلایی برنامه بودند که تعداد بسیار زیادی نوشیدنی آیسی مانکی نیز برای پذیرایی از حضار در نظر گرفته بودند، جادی با طنز، از این که می تواند کلی آیسی مانکی بنوشد ابراز خوشحالی می کرد و با این شوخ طبعی فضای سالن را عوض کرد و در فضایی کاملا مثبت و شاد مقاله خود را ارائه داد حتی در طول ارائه هم بسیار شوخ طبع بود، او صحبتهایش را با چند سوال پیش برد و بیان کرد این یک تستی است که با تمرکز زیاد روی تست جوئل و با کمی تغییرات به منظور محلی کردن بیان می شود و اگر شرکتی نتواند از این تست امتیاز 8-9 را بگیرد باید از ادامه کار خود داری کند (نکات تکمیلی در پرانتز آورده شده است):

1. آیا از سورس کنترل استفاده می کنید؟

(خودش از گیت (git) استفاده می کرد، ولی به هر حال مهم است که از یک ورژن کنترل استفاده کرد)

۲. آیا در یک قدم بیلد می کنید؟

(“باید یک اسکریپتی داشت که بتوان در یک گام بیلد نهایی از برنامه ایجاد کرد”، حتی جادی اشاره کرد به اینکه صاحب استارت آپی است که one steb build ندارد و این را یک مشکل می دانست).

3. آیا بیلدهای روزانه دارید؟

(هر شب باید یک بیلد از برنامه بگیرید)

4. آیا همه باگ ها در دیتابیس خودشان پیگیری می شوند؟

۵. آیا باگ ها را پیش از نوشتن کد جدید رفع می کنید؟

(“اگر زمان باگ بگذرد خیلی سخت تر حل می شود” و سپس به برنامه ورد مایکروسافت اشاره کرد، که به دلیل تاریخی که مایکروسافت برای انتشار آن در نظر گرفت باگ های زیادی داشت و حتی هنوز هم دارد).

6. آیا برنامه زمانبندی واقعی است؟

(“باید روند مشخص باشد، ما داریم محصولی را درست می کنیم که قرار است کارفرما از آن کسب درآمد کند پس باید برنامه مشخصی داشته باشیم”).

7. آیا مستندات هر پروژه کامل و مشخص است؟

(“مستندات بسیار مهم هستند با اینکه شاید برای برنامه نویسان کمی غیر جذاب باشد”).

8. آیا محیط کاری برنامه نویس ها مناسب است؟

(اینکه برنامه نویس در چه حالتی می تواند خوب برنامه بنویسید)

9. آیا از بهترین ابزارهای ممکن استفاده می کنید؟

(“مدیر شرکت باید ابزار مناسب را برای کارمندان فراهم کند”).

10. آیا تسترها همه چیز را زیر نظر دارند؟

(“اگر شرکت تستر نداشته باشد خیلی بد است، هم ماشین هم آدم ها برنامه را تست کنند و همه شرایط را از همه جهات بررسی کنند”).

11. آیا روند استخدامی شما شامل کدنویسی و مهارتهای غیربرنامهنویسی نیز هست؟

(“زمان استخدام از فرد یک تست بگیرید”).

12. آیا با دنیای واقعی تعامل دارید؟

(“عبارتی را تحت عنوان AFK بیان کرد و این یعنی وقتی که پشت کامپیوتر نیستید، چطور هستید؟ آدم خوبی باشید به دیگران چیز یاد دهید و دوست پیدا کنید”).

و در نهایت نیز به سوالات حضار پاسخ داد

.

ساعت 11:15 مدیر شرکت آرنا برای معرفی شرکت روی سن آمد و بیان کرد که در دو حوزه کارهای مبتنی بر بازی و مبتنی بر وب فعالیت دارند، از برجسته ترین محصولات آنها سایت برنامه نود می باشد.

ساعت 11:15 مدیر شرکت آرنا برای معرفی شرکت روی سن آمد و بیان کرد که در دو حوزه کارهای مبتنی بر بازی و مبتنی بر وب فعالیت دارند، از برجسته ترین محصولات آنها سایت برنامه نود می باشد.

.

11:25 استراحت و پذیرایی انجام شد و در طول این استراحت، در جوی کاملا صمیمی و دوستانه افراد با هم ارتباط برقرار کردند و جالب ترین نکته این ارتباطات، رفتار بسیار دوستانه جادی بود که حتی با آنها عکس سلفی نیز می گرفت.

طی مصاحبه کوتاهی که با جادی داشتم از او خواستم راجع به استارت آپی که از آن در حین ارائه صحبت کرد برایمان بیشتر بگوید، اینطور پاسخ داد که این پروژه کسب درآمد نداشته و هدف هم کسب در آمد نبوده است با جمعی از دوستان قصد ایجاد فان داشتند و این ایده به ذهنشان رسیده که با توجه به اینکه مردم سوالات زیادی دارند ولی در موتور جستجوی گوگل سرچ نمی کنند، محیطی ایجاد کنند که سوالات خود را آنجا بپرسند و به یک پاسخ صریح برسند که این برنامه در کندو گذاشته شد و باز خورد جالبی داشت و در سایت hame.chizdan.ir تمام سوال ها و جواب ها گذاشته شده اند.

.

ساعت 11:54 مدیر عامل شرکت appsun، آقای میلاد نورفرد روی سن آمدند، این شرکت قصد دارد در زمینه اپ موبایل در ایران به برند تبدیل شود، پروژه ای از سازمان غذا و دارو در دست دارند و همچنین طی طرح حمایتی از استارت آپ های داخلی و با توجه به اینکه کمپانی مادر آنها در آلمان است، به مبلغ 30000 یورو، روی بیزنس پلن های پذیرفته شده سرمایه گذاری می کنند. به این منظور به سایت myappsun.com سر بزنید. در تایم استراحت با ایشان گفت و گویی داشتم که در ادامه شاهد آن خواهید بود:

سوال: آیا این حمایت استارت آپ ها، از بیزنس پلن های خاص برنامه نویسی است؟ یا اینکه از دیگر کسب و کارها و ایده ها هم پشتیبانی می کنید؟

جواب: “به هر حال زمینه کاری ما ساخت اپ است و هدف شرکت مبنی بر برند شدن در این زمینه می باشد با این حال از پلن هایی که روی ابزار ها تاکید دارند حمایت می کنیم چرا که بستر گسترش آن نیز در کمپانی ما فراهم است.”

سوال: لطفا در مورد پروژه غذا و دارو کمی بیشتر توضیح دهید؟

جواب: “در واقع سازمان غذا و دارو از شرکت ما سایتی خواستند و ما با توجه به بستر نرم افزاری مناسبی که داشتیم به آنها پیشنهاد یک اپلیکیشن کاربردی را دادیم، این روزها همه جا در مورد مواد غذایی نامرغوب و آسیب زننده به بدن می شونیم، در واقع با واقعیت افزوده و یک سری تمهیدات دیگر اپلیکیشنی در این راستا برای طیف گسترده ای از مخاطبان ایجاد می کنیم.”

حتی اشاره ای به مادر بزرگ خود کردند که مثلا کارهای انجام شده در زمینه واقعیت افزوده چقدر برای این گروه سنی جالب و کاربردی است. حتی خاطر نشان کردند که پروژه هایی برای آیس مانکی، راگا و شولند دارند که همراه با واقعیت افزوده است و تا 20 شهریور در اپ استور قابل دانلود می باشد.

.

ساعت 12:02 مقاله تیم و فعالیتهای تیمی با محوریت PHP توسط مصطفی میرموسوی:

مصطفی میر موسوی که از کادر اجرایی همایش بود، ارائه خود را با نشان دادن یک کلیپ طنز آغاز کرد و تحت سر فصل های زیر مقاله خود را پیش برد:

• شروع همکاری در تیم جدید

• فرایند تولید نرم افزار

• ابزارهای مدیریت فعالیتها

• کنترل سورس کد

• کد استانداردها (PSR)

• تمپلیت انجین

• آموزش

• تفریحات

• پایان همکاری و تعهدها

.

ساعت 12:20 مقاله گزارشی از برنامه نویسی موازی در پی اچ پی توسط علا عالم فلکی:

“برای دستیابی به هدف اجرای همزمان بخشهای مختلف برنامه، روشهای مختلفی پیشنهاد می شود که هرکدام از این روشها مزایا و معایب خود را دارد. در این مقاله با روشهای چندنخی، چندفرآیندی و توزیع فرآیندها آشنا می شویم.”

ساعت 12:20 مقاله گزارشی از برنامه نویسی موازی در پی اچ پی توسط علا عالم فلکی:  "برای دستیابی به هدف اجرای همزمان بخشهای مختلف برنامه، روشهای مختلفی پیشنهاد می شود که هرکدام از این روشها مزایا و معایب خود را دارد. در این مقاله با روشهای چندنخی، چندفرآیندی و توزیع فرآیندها آشنا می شویم."

.

ساعت 12:44 خانم دکتر مقیمی، مشاور منابع انسانی شرکت کارینا، یکی از اسپانسر های طلایی برنامه بر روی سن آمدند و ضمن معرفی خود و فعالیت ها از ترتیب مسابقه اینستاگرامی با عکس های سلفی در همایش و هشتگ های irphpcon# و karnaconf# خبر دادند که لازم به ذکر است در انتهای برنامه به برنده هدیه ای به رسم یادبود داده شد.

ساعت 12:44 خانم دکتر مقیمی، مشاور منابع انسانی شرکت کارینا، یکی از اسپانسر های طلایی برنامه بر روی سن آمدند و ضمن معرفی خود و فعالیت ها از ترتیب مسابقه اینستاگرامی با عکس های سلفی در همایش و هشتگ های irphpcon# و karnaconf# خبر دادند که لازم به ذکر است در انتهای برنامه به برنده هدیه ای به رسم یادبود داده شد.

.

ساعت 12:59 مقاله مدیریت پکیج و وابستگیها در PHP با Composer توسط علیرضا دبیری نژاد:

این مقاله در این سرفصل ها جای گرفت:

پکیج (Package) و وابستگی (Dependency)

روشهای مدیریت پکیج و وابستگی

معرفی Composer

نصب Composer

استفاده از Composer در پروژه

ایجاد پکیج برای ارسال در منبع Packagist.org

ساعت 12:59 مقاله مدیریت پکیج و وابستگیها در PHP با Composer توسط علیرضا دبیری نژاد:  این مقاله در این سرفصل ها جای گرفت:  پکیج (Package) و وابستگی (Dependency)  روشهای مدیریت پکیج و وابستگی  معرفی Composer  نصب Composer  استفاده از Composer در پروژه  ایجاد پکیج برای ارسال در منبع Packagist.org

.

ساعت 1:40 صرف نهار و پذیرایی

ساعت 1:40 صرف نهار و پذیرایی توسط شرکت آیس مانکی

.

گفتنی است که در این همایش، گروهی از جامعه استارت آپ ها حضور داشتند، افرادی مثل آقای حمید توکلی، مجید علوی زاده (مجید آنلاین) و … . زمان استراحت و پذیرایی، افراد شرکت کننده در همایش، با این بزرگان وارد صحبت شده و از اطلاعات آنها بهره می جستند. جناب آقای توکلی موسس همفکر کرج که قبلا هم گزارشی از این رویداد برایتان تهیه دیدیم، به همراه همسر خود در همایش حضور داشتند و مشاور بسیار خوبی در جمع بودند.

گفتنی است که در این همایش، گروهی از جامعه استارت آپ ها حضور داشتند، افرادی مثل آقای حمید توکلی، مجید علوی زاده (مجید آنلاین) و ... . زمان استراحت و پذیرایی، افراد شرکت کننده در همایش، با این بزرگان وارد صحبت شده و از اطلاعات آنها بهره می جستند. جناب آقای توکلی موسس همفکر کرج که قبلا هم گزارشی از این رویداد برایتان تهیه دیدیم، به همراه همسر خود در همایش حضور داشتند و مشاور بسیار خوبی در جمع بودند.

.

ساعت 2:25 DOMAIN-DRIVEN DESIGN IN PHP توسط علیرضا رحمانی خلیلی:

در تایم نهار با آقای رحمانی صحبتی داشتم، از قرار معلوم ایشان روی پروژه ای کار می کنند و مایل به جذب دولوپر می باشند.

ارائه ایشان به شرح زیر بود:

” کاهش پیچیدگی کار بسیار سختی است که با بزرگتر شدن پروژه این کار سخت تر می شود. یکه سازی در پروژه های کوچک جواب گو است اما وقتی پروژه بزرگتر می شود این کار غیرممکن است و تنها افزودن لایه های مختلف باعث کاهش پیچیدگی می شود. همان طور که می دانید برنامه نویسی دامنه گرا فقط به لایه لایه کردن کارها ختم نمی شود و مفاهیم مهم دیگری از جمله موجودیت ها، مرزهای محدود کننده و … قابل تعامل است.”

ساعت 2:25 DOMAIN-DRIVEN DESIGN IN PHP توسط علیرضا رحمانی خلیلی:  در تایم نهار با آقای رحمانی صحبتی داشتم، از قرار معلوم ایشان روی پروژه ای کار می کنند و مایل به جذب دولوپر می باشند.  ارائه ایشان به شرح زیر بود:  " کاهش پیچیدگی کار بسیار سختی است که با بزرگتر شدن پروژه این کار سخت تر می شود. یکه سازی در پروژه های کوچک جواب گو است اما وقتی پروژه بزرگتر می شود این کار غیرممکن است و تنها افزودن لایه های مختلف باعث کاهش پیچیدگی می شود. همان طور که می دانید برنامه نویسی دامنه گرا فقط به لایه لایه کردن کارها ختم نمی شود و مفاهیم مهم دیگری از جمله موجودیت ها، مرزهای محدود کننده و ... قابل تعامل است."

.

ساعت 3:00 هزینه تولید نرم افزار با نگاه برنامه نویس محور توسط حمیدرضا عباسی:

“در دره سیلیکون کالیفرنیا، صدها هزار نفر بر روی پروژه های چند میلیارد دلاری کار می کنند و بازار نرم افزار دنیا را می چرخانند، آن ها نرم افزارهایی را تولید می کنند که دارای کمترین میزان خطا و بیشترین میزان کارایی می باشد، بهترین ارتباط را با کاربر نهایی برقرار می کند و تضمین سود چند ده برابری برای تولید کننده و سرمایه گذار دارد.

نگاه اول: هر خط کد چند؟

حداقل 20 هزار تومان!

پروفسور Boehm نرم افزار ها را به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی کرده است. گاهی این دسته بندی را برای تیم های کوچک، متوسط و بزرگ نیز به کار می برند که البته خیلی تفاوت در مفهوم ایجاد نمی کند و در واقع نرم افزار کوچک تیم کوچک را طلب می کند و نرم افزار بزرگ نیز تیم بزرگ را می طلبد. با هم نگاهی گذرا به این سیستم داشته باشیم:

در توسعه یک نرم افزار، هزینه هایی هست که در برآورد به حساب نمی آیند، منظور هزینه های درمانی و آسیب هایی هست که به برنامه نویس ها در اثر فرآیند تولید وارد می شود. در هیچ جای دنیا برای این هزینه ها، به هیچ برنامه نویسی حقوق پرداخت نمی شود، اما مشکل ایران این است که برنامه نویس ها اصلاً حقوق مهندسی دریافت نمی کنند، و این تخریب آسیب ها بیشتر می کند.

• چاقی

چاقی منجر به دیابت سطح

چاقی منجر به حملات قلبی

• مشکلات چشمی

• کمر درد

• مشکلات شانه، دست و مچ دست یا سندرم تونل کوبیتال

سندرم تونل کارپ

سندرم تونل کوبیتال

• افسردگی

• سندرم خستگی مزمن

• وسواس فکری

• از دست دادن اعتماد به نفس”

.

ساعت 3:36 شرکت sam media برای معرفی خود روی سن آمد.

ساعت 3:36 شرکت sam media برای معرفی خود روی سن آمد.

.

ساعت 3:50 معرفی زیکانف

ساعت 3:50 معرفی زیکانف

.

ساعت 4:20 استراحت و پذیرایی

.

ساعت 4:40 مقاله کدام پی اچ پی فریمورک؟ توسط حمید رضا دبیری نژاد:

“لزوم استفاده از فریمورک در این زبان به دلیل وجود توابع بسیار زیاد، کمبود ساختارهای شئ گرایی و محدودیت های توسعه ای بر کسی پوشیده نیست”

“این مقاله حاصل بیش از 15 سال تجربه برنامه نویسی و بیش از یک ماه تحقیق و بررسی بر روی بیش از 23 فریم ورک متفاوت و مختلف است که با خواندن صدها صفحه و ده ها لیست آماده شده است؛ “

دو سرفصل اولیه این مقاله اهداف و قابلیت های فریم ورک ها و بستر و معیار مقایسه فریم ورک ها می باشد و سپس به معرفی و بررسی کارایی فریم ورک های زیر پرداخته شده است:

Zend Framework, Laravel, Phalcon, Symfony 2, Cake PHP, Yii Framework, CodeIgniter ,Nette, Kohana

.

ساعت 5:10 مقاله HHVM با ارائه پرهام دوستدار:

HHVM “یک ماشین مجازی فرایند (Process Virtual Machine) است که قابلیت اجرای کد PHP را دارد. بر خلاف نام به ظاهر پیچیده آن، طرز کار آن بسیار ساده است.”

سایر سرفصل های این مقاله نیز بدین شرح بودند:

• تاریخچه HHVM

• مقایسه HHVM و Zend Engine

• نصب و آزمایش HHVM

• Hack

.

ساعت 5:29 مقاله Docker از محیط development تا production توسط میلاد راستیان:

“من تا به حال در مورد Docker در جلسات مختلفی صحبت کردم و تقریبا یک فرمت از پیش تعیین شده برای این صحبت دارم ولی این بار تصمیم گرفتم که به صورت جدیدی Docker رو به شما معرفی کنم. هدف من از این فرمت جدید این است که اهمیت استفاده از ابزاری مثل Docker رو برای شما روشن کنم به جایی اینکه برای شما تعریفات کلیشه ای از این ابزار رو معرفی کنم.”

این مقاله تحت سرفصل های زیر ارائه شد:

• Delivering Fast

• Delivering fast needs discipline

• What prevent us from having continues delivery

• Build a sustainable environment

• Docker Vs Virtual Machine

• Docker Vs Configuration management tools

• Real app on Docke

ساعت 5:29 مقاله Docker از محیط development تا production توسط میلاد راستیان:  "من تا به حال در مورد Docker در جلسات مختلفی صحبت کردم و تقریبا یک فرمت از پیش تعیین شده برای این صحبت دارم ولی این بار تصمیم گرفتم که به صورت جدیدی Docker رو به شما معرفی کنم. هدف من از این فرمت جدید این است که اهمیت استفاده از ابزاری مثل Docker رو برای شما روشن کنم به جایی اینکه برای شما تعریفات کلیشه ای از این ابزار رو معرفی کنم."

.

ساعت 6:00 مقاله بررسی ساختار درونی PHP با تمرکز بر روی مموری و بهینه سازی کد توسط علی ذوقی:

“فرآیند ذخیره، بازیابی و پاکسازی در هیپ فرآیند پیچیده ای است. در نتیجه اگر بی دقتی هایی ولو کوچک در کد خود داشته باشیم یعنی برنامه را از جهت کیفیت پایین آورده ایم و این بدان معناست که برنامه ی ما در زیر بار متوسط هم ممکن است با مشکل مواجه شود.

“زیربنای زبان PHP دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است که هم به برنامه نویسان حوزه وب کمک شایانی کرده از این جهت که می توانند با صرف وقت کمتر کارهای بزرگتری ارائه دهند “

.

ساعت 6:30 مقاله 6 ماه با PhalconPHP توسط سینا سعیدی:

“وقتی ابزارها، کتابخانه ها و چارچوب های یک زبان بوسیله همان زبان پیاده سازی می شوند دامنه توسعه دهندگان پروژه نیز وسیع تر خواهد بود و به همین دلیل توسعه دهندگان php تمایل کمتری به سمت phalcon دارند.

حال فرض کنید اگر خود آن زبان 11 هم در نسخه های بعدی با پیادهسازی قبلی خود نوشته شود تا چه اندازه ممکن است در رشد و توسعه زبان واکوسیستم آن تأثیر مثبت داشته باشد.”

از سرفصل های این مقاله نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

• پیاده سازی و معماری phalcon

• Zephir

• کابوس دیباگ در Phalcon

• مقایسه با سایر فریمورک ها

• تجربیات و نتیجه استفاده از Phalcon

.

در انتهای مراسم به تمام افرادی که مقاله ارسال کرده و مقاله آنها پذیرفته شده بود لوح سپاس داده شد و به نویسندگان مقالات برگزیده هدیه ای نیز به رسم یاد بود اهدا شد و افراد حاضر در سالن روی سن آمدند و با این جمع عکس سلفی گرفتند. در انتها نیز گواهی حضور در این همایش به حاضرین داده شد.

 


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    مرسی بابت گزارش خوبتون، ولی شرکت آیس مانکی ناهار رو نداده بودا!

    پاسخ

    ممنون از شما جناب میرموسوی عزیز،

    مرسی بابت دقت و وقتی که گذاشتید و اگر باز هم ایرادی هست در متن گزارش خوشحال می شیم باهامون در میون بگذارید، اون قسمت هم اصلاح شد

    پاسخ