;
coinex

ارسال سیگنال از طریق بدن با جایگزین بلوتوث

ارسال سیگنال از طریق بدن با جایگزین بلوتوث. گروهی از محققان یک سیستم انتقال بی سیم توسعه داده اند که نسبت به بلوتوث هم ایمن تر و هم کارامدتر می باشد.

گروهی از محققان از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو روز سه شنبه اعلام کردند که آنها یک سیستم انتقال بی سیم توسعه داده اند که نسبت به بلوتوث هم ایمن تر و هم کارامدتر می باشد. این سیستم توسط ارسال داده از طریق میدان مغناطیسی طبیعی بدن به جای خلا کار می کند و می تواند منجر به یک کلاس جدیدی از پوشیدنی های با مصرف فوق العاده کم انرژ باشد.

بلوتوث که در حال حاضر یکه تاز ارتباطات بی سیم کوتاه برد است، کم و کاستی هایی هم دارد. در حالی که بلوتوث هنگامی که یک مسیر هوای صاف و بدون مانعی بین دو دستگاه وجود دارد، به طور کارامدی کار می کند، اما به طور قابل توجهی به توانی برای فشار آوردن به سیگنال ها از طریق موانعی مانند بدن انسان که تحت عنوان “تلفات مسیر” شناخته می شود؛ نیاز دارد و به همین دلیل مصرف انرژی بالایی دارد. در سیستمی که در دانشگاه UCSD استفاده می شود، از این مسائل و مشکلات رنج نمی برد، چرا که این سیستم از خود بدن انسان به عنوان رسانه ی انتقال برای ارسال سیگنال های مغناطیسی بین دستگاه ها استفاده می کند. در این نمونه ی اولیه، سیم های PVC به دور اندام کاربر پیچیده شده و میدان مغناطیسی تولید می کند که سیگنال را بین قسمت های مختلف بدن انتقال می دهد.

این حالت عملکرد در اصل همان حالتی است که در MRI و یا ایمپلنت های پزشکی بی سیم – البته با سطح انرژی به مراتب پایین تر – استفاده می شود. در واقع، این تیم تحقیقاتی براورد می کنند که این تلفات مسیر وابسته به این تکنیک، تقریبا ۱۰ میلیون برابر کمتر از بلوتوث می باشد. این به این معنی می باشد که انرژی به طور قابل توجهی ذخیره می شود و عمر باتری ها هم طولانی تر خواهند شد.

 تلفات مسیر وابسته به این تکنیک، تقریبا ۱۰ میلیون برابر کمتر از بلوتوث می باشد. این به این معنی می باشد که انرژی به طور قابل توجهی ذخیره می شود و عمر باتری ها هم طولانی ترمی شود.

دانشجوی دکتری UCSD و سر دبیر Jiwoong Park در بیانیه ای گفتند: “یک مشکلی که در دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند وجود دارد این است که آنها زمان عملکرد کوتاهی دارند چرا که آنها به استفاده از باتری های کوچک محدود می شوند. ما امیدواریم که با این سیستم ارتباطی میدان مغناطیسی بدن انسان، توان مصرفی و همچنین نیاز به شارژ مجدد این دستگاه ها، به صورت چشمگیری کاهش یابد.”

علاوه بر این ها، این سیستم دارای امنیتی بیش از استاندارد های بی سیم می باشد. سیگنال های بلوتوث از منبعشان (جایی که فرستاده می شوند) تا ۳۰ فوت می توانند داده ها را ارسال کنند.

این تیم اخیرا یافته های خود را در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی سالانه ی IEEE در میلان ایتالیا ارائه کردند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر