;
coinex

تعداد قابل توجهی از رایانه های شخصی در اروپا هنوز هم در حال اجرای ویندوز XP می باشند

تعداد قابل توجهی از رایانه های شخصی در اروپا هنوز هم در حال اجرای ویندوز XP می باشند

بیش از یک سال است که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را قطع کرده است، اما به نظر میرسد که بسیاری از شرکت ها و افراد هنوز آماده خداحافظی و ارتقاء  آن نیستند، برخی از شرکت ها حتی به منظور به روز رسانی و پشتیبانی از این سیستم عامل، در حال حاضر به پرداخت هزینه هستند. در این راستا، به نظر می رسد، که هنوز تعدادی از شرکت های کوچک و متوسط در منطقه شرق اروپا وجود دارند که این ویژگی در آن ها صدق می کند.
با توجه به گزارش های بیت دیفندر در ZDNet، اوکراین در صدر فهرست کشورهایی است که هنوز نمی توانند اجازه دهدن که این سیستم عامل نابود شود، 41.2 درصد از شرکت ها و رایانه های عمومی آن هنوز از ویندوز XP استفاده می کنند. این آمار برای مجارستان و رومانی به ترتیب 37.5٪ و 34٪ می باشد.
کشور بعدی لهستان است که 24.05٪، پس از آن جمهوری مولداوی 18.7٪ و اسلواکی 10.61٪ از شرکت ها و رایانه های عمومی آنها با ویندوز XP وداع نکرده اند. آمار کشورهای دیگر در این لیست، شامل بلغارستان 6٪، و در نهایت، جمهوری چک، 4.7 درصد می باشد.
لیویو آرسن(Liviu Arsene)، تحلیلگر بیت دیفندر، در مصاحبه ای با ZDNet، درباره دلایل پشت پرده این آمار زیاد، صحبت کرد : “برخی ممکن است ادامه استفاده از ویندوز XP را به دلیل مسائل میراث با برنامه های کاربردی اختصاصی و سیستم ها، انتخاب کنند” او حتی این تصور را بوجود آورد که شاید تعدادی نرم افزار داخلی، در سیستم شرکت ها، وجود داشته باشند که به روز نباشند، که در نتیجه باعث می شود آنها با جدیدترین سیستم عامل ها، مانند ویندوز 7 و 8.1 ناسازگار باشند.
آرسن عواقب عدم به روز رسانی کامپیوتر را نیز در نظر گرفته است. او یک مثال زد که در آن آسیب پذیری ویندوز XP، کشف شده است. به گفته وی این، می تواند دروازه ای برای هکرها برای نفوذ به یک کامپیوتر باشد. “ارتقاء به یک نسخه جدیدتر نه تنها ویژگی هایی اضافه می کند، امنیت آن را نیز افزایش می دهد”
او پیش بینی کرد که در آینده، استفاده از ویندوز XP در سطح جهان و در اروپا، از بین خواهد رفت، و معتقد است که پیامدهای امنیتی ماندن با XP را دیگر نمی تواند نادیده گرفت.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر