;
coinex

بدافزار کشف شده در 39 اپلیکیشن اپ‌ استور اپل

بدافزار کشف شده در 39 اپلیکیشن اپ‌ استور اپل

یک بد افزار  روی اپلیکیشن های ios از طریق نسخه مخرب Xcode اپل تاثیر گذاشته است، این برنامه مخرب در 39 اپلیکیشن موجود در اپ‌استور اپل مشاهده شده است. در میان  اپلیکیشن های متاثر از این بد افزار، برنامه بسیار معروف چینی Wechat و برنامه Didi Chuxing وجود دارند. Didi Chuxing معروفترین برنامه سرویس Uber چین است. در حالی که ویروس‌های گذشته iOS به واسطه توسعه‌دهندگان، در داخل یک برنامه‌ جای می‌گرفتند و با هدف حمله و اختلال ساخته می شدند، این بدافزار بدون اینکه توسعه دهنده اش بداند، وارد یک برنامه می‌شود، همچنین تحت عنوان XcodeGhost خوانده می شود.
این نسخه مخرب Xcode ظاهرا متعلق به بایدو (Baidu) است، که از توسعه‌دهندگان چینی iOS/OSX به جای به‌روزترین نسخه IDE ارائه شده توسط اپل، استفاده کرده‌اند. اکنون نسخه مخرب Xcode از بایدو حذف شده است. بر اساس گزارشی، XcodeGhost می‌تواند به  استفاده غیر مجاز از راه دور و استفاده ناشایست از مزیت های آسیب پذیری برنامه ها وسیستم محلی، توسط هکر ها، منجر شود.
برخی  دیگر از اپلیکیشن‌های مخرب شامل Railway 12306، که تنها برنامه رسمی موجود در چین برای ارائه بلیط‌های قطار است، پلت فرم معادلات سهام Tongshuashun و چاینا یونیکام موبایل آفیس می باشند. شما می توانید تمام برنامه هایی که تحت تاثیر این بد افزار هستند را در این لینک بررسی کنید.

.

منبع: phonearena


عصر تنکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر