;
coinex

شما می توانید به راحتی و با 16 کاراکتر گوگل کروم را از کار بیندازید

شما می توانید به راحتی و با 16 کاراکتر گوگل کروم را از کار بیندازید

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که محبوبیت گوگل کروم بین کاربران در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است، هر چند که پیش نصب آن بر روی سیستم عامل اندروید هم تاثیر بسزایی در گسترش کارایی آن داشته است. در حالی که بعضی ها از مصرف حافظه ی زیاد آن شاکی هستند، عده ای دیگر به خاطر قابلیت هایی که این مرور گر در اختیار آن ها می گذارد از این اشکال چشم پوشی می کنند.

همان گونه که افراد بیشتری از این مرور گر استفاده می کنند طبیعتاً اشکالات بیشتری از آن شناسایی می شود. آخرین اشکال کشف شده این مرور گر توسط فردی به نام Andris Atteka در وبسایت VentureBeat گزارش شد. اشکال کشف شده این است که گوگل کروم را می توان به راحتی و با نوشتن 16 کاراکتر در URL از کار انداخت. به نظر می رسد که این رشته کاراکتر بی ضرر باشد اما باعث توقف گوگل کروم خواهد شد. این رشته عبارت مقابل است: http://a/%%30%30

آنچه موضوع را بدتر می کند، این است که اگر این رشته بخشی از لینک باشد، به سادگی و با قرار دادن ماوس بر روی این لینک گوگل کروم گزارش یک پیغام خطا (“Aw, Snap!”) را نتیجه خواهد داد و صفحه ای که در آن هستید را خواهد بست. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل از قرار دادن این کاراکتر ها در URL پرهیز کنیم.

به نظر نمی رسد این اشکال خطر امنیتی داشته باشد، حمله کنندگان به جز اذیت کردن کار دیگری را نمی توانند انجام دهند، اما توجه کردن به این نکته مهم است که این اشکال به صورت کامل، امتحان و بررسی نشده است و این احتمال وجود دارد که این اشکال باعث چیزی بیشتر از توقف مرور گر شود و اشکلات دیگری را در سیستم ایجاد کند.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر