;
coinex

گوگل اعلام کرد که جست و جوی صوتی آن دقیق تر و سریعتر شده است

گوگل اعلام کرد که جست و جوی صوتی آن دقیق تر و سریعتر شده است

شاید شما هم حس کرده باشید که تشخیص صدای گوگل کمی بهتر از قبل کار می کند. گوگل گزارش داد که قابلیت جست و جوی صوتی آن  توسط یک موتور جدید مدیریت می شود که تشخیص و پیش بینی واژه ها را با دقت بسیار بالاتری انجام می دهد.

این شرکت اعلام کرد که این توسعه به لطف توسعه ی موثر شبکه های عصبی آکوستیک از طریق استفاده از CTC  انجام شده است.

در وبلاگ محققان گوگل اعضای تیم Google Speech نوشته اند این مدل یک فرمت خاص از شبکه عصبی بازگشتی است که بسیار دقیق تر می باشد، به خصوص در محیط های دارای نویز و سر و صدا تفاوت عملکرد آن نسبت به قبل مشخص می شود. همچنین بسیار سریع تر نیز می باشد.

خیلی مختصر باید بگوییم، در حال حاضر گوگل  به طور دقیق تری گفته ی شما را تشخیص خواهد داد، به خصوص در شرایطی که پس زمینه داری سر وصدا باشد. همچنین تاخیر بین گفته ی شما و تفسیر آن کوتاه تر شده است.

در سال 2015 این دومین باری است که گوگل اعلام کرده که بهبود هایی را در جست و جوی صوتی خود به وجود آورده است. شبکه عصبی بازگشتی که گوگل از آن برای مدل های صوتی خود استفاده کرده است به طور گسترده ای در هوش مصنوعی استفاده می شود که به  آن “یاد گیری عمیق ” گویند.

دربین راه های تعامل بین کامپیوتر و انسان تشخیص گفتار به طور فزاینده ای در حال محبوب شدن است. جای تعجب نیست که گوگل وقتی که به جست و جوی صوتی بهتری برسد آن را بیش از قبل گسترش خواهد داد.

این آپدیت جدید در حال حاضر بر روی اندروید و iOS اعمال شده است و زمان آن رسیده  که از این تکنولوژی جدید تشخیص صدای گوگل استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر