;
coinex

آیا شیائومی می ۵ اولین گوشی برای اجرای تکنولوژی اثر انگشت سه بعدی کوآلکام خواهد بود؟

اگرچه شیائومی اخیرا از گوشی می ۴سی (Mi 4c) یک گوشی هوشمند قدرتمند که در چین به قیمت ۲۰۰ دلار عرضه می شود رونمایی کرد، با این حال طرفداران این شرکت در حال حاضر چشم انتظار پرچمدار بعدی این شرکت که بنا به شایعات، شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) می باشد، هستند. بنا به شایعات قبلی این گوشی یکی از اولین گوشی های هوشمندی خواهد بود که از اسنپدراگون ۸۲۰ –تراشه ی رده بالای کوآلکام- استفاده می کند و گفته شده که گوشی شیائومی می ۵ هم احتمالا تا آخر امسال عرضه می گردد.

اگرچه شیائومی اخیرا از گوشی می ۴سی (Mi 4c) یک گوشی هوشمند قدرتمند که در چین به قیمت ۲۰۰ دلار عرضه می شود رونمایی کرد، با این حال طرفداران این شرکت در حال حاضر چشم انتظار پرچمدار بعدی این شرکت که بنا به شایعات، شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) می باشد، هستند. بنا به شایعات قبلی این گوشی یکی از اولین گوشی های هوشمندی خواهد بود که از اسنپدراگون ۸۲۰ –تراشه ی رده بالای کوآلکام- استفاده می کند و گفته شده که گوشی شیائومی می ۵ هم احتمالا تا آخر امسال عرضه می گردد.

بنا به یک شایعه ی جدید از چین، گوشی شیائومی می ۵ اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از فناوری تشخیص اثر انگشت اولتراسوند کوآلکام که به طور بومی توسط اسنپدراگون ۸۲۰ پشتیبانی می شود، استفاده می کند. به ماه مارس برمی گردیم همان زمانی که کوآلکام از فناوری اثر انگشت خوان جدید خبر داد؛ این شرکت گفت که سنسورهای التراسونیک نه تنها دقت را بهبود می بخشند بلکه نیاز به یک سنسور خازنی را هم از بین می برند. کوآلکام این را به عنوان تکنولوژی Snapdragon Sense ID 3D Fingerprint به بازار عرضه می کند.

در اصل، تکنولوژی تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک کوآلکام می تواند یک نقشه ی سه بعدی از انگشت شما با تمام خطوط ریز پوست شما را ایجاد کند. کوآلکام می گوید که این تکنولوژی بر خلاف اثر انگشت خوان های نسل حاضر حتی با انگشت مرطوب یا کثیف هم به خوبی کار می کند.

اگرچه یک سیستم تشخیص اثر انگشت دقیق تر قطعا چیز خوبی است اما این جایی نیست که این داستان به پایان برسد. نکته ی جالب توجه درباره ی این تکنولوژی جدید این است که این سنسور اولتراسونیک می تواند از طریق مواد مختلف از جمله شیشه، فلز و پلاستیک اثر انگشت را تشخیص دهد. یعنی این تکنولوژی به یک سنسور خازنی که بیرون از بدنه قرار بگیرد نیازی ندارد. در عوض سازندگان می توانند این سنسور را در پشت این صفحه نمایش قرار دهند که می تواند ارگونومی کلی گوشی را بهبود بخشد. برای مشاهده ی تصمیمی که شیائومی در چگونگی استفاده از سنسور اثر انگشت تری دی اسنپدراگون می گیرد، زمان باقی مانده است اما نیازی به گفتن نیست، ما برای بررسی اجرای شیائومی بسیار هیجان زده هستیم.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر