;
coinex

روبات زنبور عسل دانشگاه هاروارد به توانایی جدیدی مجهز می شود

روباتیک زنبور عسل. روباتیک زنبور عسل دانشگاه هاروارد به توانایی جدیدی مجهز می شود

رباتیک زنبور عسل دانشگاه هاروارد، که روبوبی (RoboBee) نامیده شده است، با توانایی های جدید از جمله توانایی شنا کردن بروزرسانی شد. این دستگاه که از یک گیره ی کاغذ هم کوچکتر است با بال هایی مجهز شده است که این امکان را فراهم می کند که درست مانند یک حشره به اطراف پرواز کند. این اولین روبات کوچکی نیست که ما تاکنون دیده ایم، اما به سرعت به یکی از کاربردی ترین آنها تبدیل می شود. به تازگی محققان در حال کار بر روی روبوبی می باشند و نشان دادند که این روبات می تواند در آب شنا کند و این امکان را فراهم سازد که برای زندگی در حداقل دو نوع محیط، مناسب باشد.

حشرات روباتیک کوچک می توانند برای اهداف زیادی به کار گرفته شوند: آنها می توانند برای جاسوسی که یکی از مهم ترین نکات مربوط به آنها می باشد، استفاده شوند. از موارد دیگر استفاده ی آنها می توان به این مورد اشاره کرد که در صورت بروز بلایای طبیعی امکان رفتن به فضاهای خیلی کوچک و یافتن بازماندگان را دارند. مسائل مربوط به عمر باتری و استقلال آنها هنوز در دست بررسی می باشد اما پیشرفت های مربوط به آن تا کنون خوب پیش رفته است.

اگر بخواهیم در ارتباط با خود این روبوبی صحبت کنیم باید بگوییم که این دستگاه توسط یک افسار حفظ می شود و مستقل از یک اپراتور عمل نمی کند. این احتمال وجود دارد که در آینده در این مورد بیشتر کار شود و تغییر کند اما به نظر می رسد که محققان بیشتر بر روی زمینه های مختلف از کار این روبات متمرکز هستند. این در حالی است که در میان حشرات روباتیک موجود تنها تعداد کمی از آنها می توانند بیشتر از یک نوع محیط زیست را اداره کنند.

روز سه شنبه، محققان هاروارد از موفقیت خود در زمینه ی به شنا در اوردن روبوبی خبر دادند که برای استفاده در جاسوسی در زیر آب مناسب می باشد. برای خاموش کردن این دستگاه هیچ تغییر سخت افزاری لازم نیست. هرچند بازگشتن از آب به هوا یک مساله ای است که باید بیشتر بر روی آن کار شود.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر