;
coinex

دانشمندان می توانند گسترش اچ آی وی را بلادرنگ در بدن یک موش مشاهده کنند

اچ آی وی. دانشمندان می توانند گسترش اچ آی وی را بلادرنگ در بدن یک موش مشاهده کنند

دانشمندان مدت زمان زیادی است که از توانایی گسترش HIV از طریق بدن بهت زده شده اند. یک تیم از محققان پزشکی از دانشگاه Yale برای اولین بار حرکت و جنبش رتروویروس را از طریق یک موش ثبت کردند.

این تیم این کار را با مارک کردن این ویروس با یک رنگ فلورسنتی و سپس تزریق آن به غدد لنفاوی موش انجام دادند. این سیستم لنفاوی جایگاه یک سیستم ایمنی بدن می باشد. Walther Mothes استادیار پاتوژنز میکروبی و نویسنده ی ارشد این مقاله در بیانیه ای گفت “این بسیار متفاوت تر از چیزی است که مردم فکر می کردند”.

بعد از تزریق این ویروس مشاهده کردند که این ویروس ها به ماکروفاژها (یا همان درشت خوارها که به طورر غیر مستقیم در حفظ و ترمیم و دفاع از بدن مفید هستند) می چسبند و سلول های ایمنی را با مصرف ذرات خارجی و سلول های مرده خسته می کنند. اما این تنها وسیله ی انتقال ویروس موقتی نیست. پس از آن ذره ی اچ آی وی پرش می کند و به یک نوع نادر از سلول های B که مسئول تولید پادتن ها یا آنتی بادی ها هستند، می چسبند. بعد از ان چه اتفاقی می افتد؟ این سلول ها می توانند بین این سیستم لنفاوی  و بافت های اطراف آن حرکت کنند. این سلول های B اساسا به عنوان یک پوشش نامرئی برای این ویروس ها عمل می کنند و آنها را از بقیه ی سیستم دفاعی بدن محافظت می کنند. و به این وسیله ذرات اچ آی وی می توانند به سرعت از طریق بقیه ی ارگانیسم پخش شوند.

این اکتشاف می تواند سرنخ هایی را در کند کردن حرکت این ویروس، یا عملکرد آن یا روشی برای جلوگیری از آلوده کردن ماکروفاژ ها در وهله ی اول ارزانی دارد. این مطالعه ی تیم ییل در مجله ی ساینس منتشر شده است.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر