;
coinex

آیا می دانید پر فروش ترین گوشی جهان کدام گوشی است؟

پر فروش ترین گوشی جهان. در حدود ۵ سال، حدود ۲۵۰ میلیون واحد از این گوشی ۱۱۰۰ فروخته شد، که نه تنها پر فروش ترین گوشی جهان شد بلکه در آن دوره پر فروش ترین دستگاه الکترونیکی در جهان معرفی شد.

هنگامی که به این سوال برمی خورید که کدام گوشی پر فروش ترین گوشی بوده است احتمالا شما هم مثل خود من به این فکر می کنید که این گوشی باید آیفون باشد. در صورتی که گل سر سبد اپل ، آیفون ۶ که در مقادیر نجومی فروخته شده و دارای فروش ۷۱.۵ میلیون فروش در ۳ ماه بوده باز هم به پای این قهرمان خوش شانس نوکیا ۱۱۰۰ نمی رسد.

نوکیا ۱۱۰۰ یکی از گوشی های ابتدایی می باشد که در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه گردید. اگرچه این گوشی دارای دو دوربین یا صفحه نمایش منحنی نبود اما دارای یک چراغ قوه، یک جفت نگهدارنده ی بدون لغزش و یک پوشش ضد گرد و غبار بود. این گوشی خفن کلاسیک نوکیا، از سوی فنلاندی ها برای یک بازار در حال رشد چینی و مناطق کوچک دیگر طراحی شد.

خب در حدود ۵ سال، حدود ۲۵۰ میلیون واحد از این گوشی ۱۱۰۰ فروخته شد، که نه تنها پر فروش ترین گوشی جهان شد بلکه در آن دوره پر فروش ترین دستگاه الکترونیکی در جهان معرفی شد.

اما چه چیزی  در این گوشی مردم در کشورهای در حال توسعه را این چنین مجذوب خود کرد؟ اگر بخواهیم خلاصه ومفید ذکر کنیم می توانیم بگوییم قیمت آن بود! اولین نکته شاید این باشد که این گوشی با قیمت حدود ۱۰۰ دلار که با توجه به اینکه حتی نسبت به معیارهای سال ۲۰۰۳ هم خیلی پایین بود، کاملا  مقرون به صرفه بود. با این وجود این گوشی دارای ویژگی هایی مانند چراغ قوه ی درون ساز، آهنگ های زنگ مونوفونیک (۳۶ تا از پیش نصب شده و ۷ تا ساخته شده توسط کاربر)، پوشش قابل تعویض، کلیدهای نرم و ضد گردو غبار، ظرفیت ۵۰ پیام (۲۵ مورد پیام ورودی به صندوق و ۲۵ مورد پیام ارسالی)، ۵۰ کانتکت، ۴۰۰ ساعت زمان آماده به کار (استندبای) بین دو شارژ، … و شاید مهمتر از همه بازی جذاب مار (Snake)! بود. در ادامه هم بازی های Snake II و Space Impact که ممکن است در مقایسه با بازی های سه بعدی اخیر خیلی ابتدایی به نظر برسند، اما  همین بازی ها توانستند ۲۵۰ میلیون نفر را جذب خود کردند.

اگرچه این گوشی نوکیا ۱۱۰۰ برای مدت طولانی پس از آن در سال ۲۰۰۹ متوقف شد، واحدهای استفاده شده با مقدار نامناسبی به اندازه ی ۳۲۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته شدند. ظاهرا محافل هک یک راه برای تغییر برنامه های این گوشی ها یافتند و فرصت برای تقلب را بدست آوردند. امیدوارم هیچ کس به جز آنهایی که خواهان پرداخت هزاران دلار برای یک گوشی منسوخ استفاده شده بوده اند پول خود را این چنین دور نریخته باشد.

یک چیز جالب می تواند این باشد  که ممکن است نوکیا ۱۱۰۰ برای راه اندازی مجدد سیستم مجهز به اندروید مورد استفاده واقع شود. در ماه مارس سال جاری یک گوشی نوکیا ۱۱۰۰ با یک پردازنده ی ۴ هسته ای با سرعت کلاک ۱.۳ گیگا هرتز مدیاتک MT6582 در پایگاه داده ی گیکبنچ نشان داده شد. خب چنین گوشی هوشمندی با توجه به شرایط نوکیا و مایکروسافت نمی تواند تا قبل از سال  ۲۰۱۶ پدیدار شود، اما اگر این گوشی نوکیا ۱۱۰۰ به عنوان یک گوشی سطح پایینی که اندروید را اجرا می کند وارد بازار گردد، مطمئنا تعداد بسیار زیادی از افراد را خوشحال می کند!

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر