;
coinex

آیا کامیون های نیمه اتومات ، سیستم حمل و نقل جاده ای را دگرگون خواهند کرد؟

شرکت دایملر تراک (Daimler Trucks) تلاش خود را به سمت توسعه وسایل نقلیه خودکار معطوف کرده است. با نصب سیستم راننده اتومات بزرگراه بر روی یک کامیون مدل اکتروس (Actros) مرسدس بنز و راندن آن در طول اتوبان 8 در نزدیکی اشتوتگارت. این کمپانی مشخصاً تاکید کرده که این برای اولین بار است که یک کامیون نیمه خودکار تولید شده در جاده های عمومی آزمایش شده است.

شرکت دایملر تراک (Daimler Trucks) تلاش خود را به سمت توسعه وسایل نقلیه خودکار معطوف کرده است؛ با نصب سیستم راننده اتومات بزرگراه بر روی یک کامیون مدل اکتروس (Actros) مرسدس بنز و راندن آن در طول اتوبان 8 در نزدیکی اشتوتگارت. این کمپانی مشخصاً تاکید کرده که این برای اولین بار است که یک کامیون نیمه خودکار تولید شده در جاده های عمومی آزمایش شده است.

دایملر می گوید بهبود در ایمنی راننده یک دلیل کاملا قانع کننده برای آن است که به دنبال این فن آوری در بخش حمل و نقل جاده ای باشیم. با گذاشتن برخی از مسئولیت ها در سفرهای حمل و نقل طولانی مدت بر روی دوش سیستم های خودکار، می توان خستگی راننده، اشتباهات و حواس پرتی او را تا حد زیادی کاهش داد. بعلاوه اینکه تغییر دنده ها و شتاب گرفتن و ترمز ها نیز کمتر اتفاق می افتد و راندمان سیستم بیشتر می شود و این به معنی مصرف سوخت کمتر و در نتیجه تولید کربن و گازهای گلخانه ای کمتری است که به اتمسفر زمین وارد می شود و باعث آسیب رساندن به لایه ازن می گردد.

سیستم خلبان بزرگراه (Highway Pilot) دایملر، اولین بار در سال گذشته بر روی کامیون آینده مرسدس بنز در یک جاده باز آغاز شد و در اوایل امسال، دیگر خودروی طرح مفهومی این کمپانی بنام Freightliner Inspiration، مجوز رسمی گشتن در بزرگراه های عمومی ایالت نوادا را دریافت کرد.

آخرین سفری که با نصب سیستم خلبان بزرگراه مورد آزمایش قرار گرفت، برای اولین بار چیزی غیر از یک خودروی طرح مفهومی بود. در داخل یک مرسدس بنز اکتروس، مدیر اجرایی دایملر، دکتر ولفگانگ برنارد (Wolfgang Bernhard) و وینفرد کرچمن (Winfried Kretschmann)، معاون فرماندار ایالت Baden-Württemberg (ایالتی است در جنوب غربی آلمان) در طول اتوبان شماره 8 بین دو شهر دنکندورف و اشتوتگارت با کمک سیستم خلبان بزرگراه در حال مسافرت بودند.

این سیستم با استفاده از یک رادار با برد کوتاه، در یک قوس 130 درجه رو بجلو و تا فاصله 230 فوت (70 متر) از محیط اطراف خودرو را ارزیابی می کند. در حالی که یک واحد اسکن دوربرد در یک قوس 18 درجه تا مسافت 820 فوت (250 متر) را مورد بررسی قرار می دهد. به همراه یک دوربین استریو که نشانه گذاری های جاده را شناسایی و فرمان خودرو را هدایت می کند.

در حالی که این یک سیستم خودکار می باشد اما خلبان بزرگراه (Highway Pilot) به راننده این اجازه را نمی دهد که پای خود را بر روی داشبورد بگذارد و یا در پشت فرمان چرت بزند. سیستم دایملر شبیه به خلبان خودکار مورد استفاده در حمل و نقل هوایی است که در آن راننده باید آماده باشد و در هر زمان بتواند کنترل ماشین را در دست بگیرد. به عنوان مثال اگر تغییری در شرایط آب و هوایی و یا جاده صورت بگیرد راننده بتواند سریعا واکنش لازم را انجام دهد و یا اقدام به نگه داشتن کامیون کند.

برای انجام این آزمایش، دایملر مجوز ویژه ای از تنظیم ترافیک جاده ای آلمان دریافت کرد تا بتواند کامیون نیمه اتومات خود را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه هدایت کند.

در حالی که استفاده از کامیون های اتومات بطور گسترده هنوز هم برای برخی بعید به نظر می رسد اما فرصت بدست آمده برای آزمایش این تکنولوژی در روند سرعت بخشیدن برای اجرای گسترده این سیستم در دنیای واقعی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

تست ایمنی در ترافیک واقعی برای این تکنولوژی واقعا تعیین کننده خواهد بود.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر