;
coinex

گوگل در تلاش است تا وب موبایل را سریعتر کند

وب موبایل. به منظور کمک به کاربران برای جلوگیری در مواجهه با بارگذاری کند صفحات وب در هنگام دیدن سایت های تلفن همراه و از دست ندادن سایت هایی که در حال دیدن آنها هستید، گوگل از یک پروژه ی منبع باز به نام Accelerated Mobile Pages خبر داد.

گوگل، به منظور کمک به کاربران برای جلوگیری در مواجهه با بارگذاری کند صفحات وب در هنگام دیدن سایت های تلفن همراه و از دست ندادن سایت هایی که در حال دیدن آنها هستید، از یک پروژه ی منبع باز (اپن سورس) به نام Accelerated Mobile Pages یا (AMP) خبر داد. این پروژه ی شتاب دهنده ی صفحات موبایل گوگل با استفاده از تکنولوژی های HTML موجود، به منظور کمک به ناشران برای ساخت نسخه های “سبک وزن” از سایت هایشان که زمان بارگذاری بر روی موبایل را کاهش می دهد، می باشد؛ حتی اگر صفحات دارای محتواهای سنگینی مانند ویدئو، انیمیشن، اسلایدشو و گرافیک باشند.

پست گوگل در وبلاگ اعلام می کند که این پروژه برای “کار در سراسر پلتفرم ها و دستگاه های مختلف به نحوی که محتوا در همه جا و به صورت آنی ظاهر شود” در نظر گرفته شده است. تعدادی از ناشران از جمله گاردین (Guardian)، بوزفید (BuzzFeed) و واشنگتن پست (Washington Post) علاوه بر شرکای توئیتر، وردپرس، پینترست و لینکداین بر روی این سیستم همکاری به عمل آورده اند.

نتایج اولیه ی این پروژه بر روی GitHub به اشتراک گذاشته می شود و گوگل یک نسخه ی نمایشی از فریم ورک باز HTML برای محصول جستجوی اصلی خود منتشر کرده است. AMP هنوز یک پیش نمایش فنی می باشد اما انتظار می رود که این تکنولوژی راه خود را به سوی سرویس های دیگر این شرکت به ویژه گوگل نیوز (Google News) بیابد.

AMP را به صورت خلاصه می توان از دید خود گوگل به این صورت بیان کرد که این پروژه در تلاش برای کاهش زمان بارگذاری بر روی وب موبایل می باشد. یعنی Instant Articles فیسبوک و ویژگی اپل نیوز جدید آی او اس ۹ با ارائه ی سریع بارگذاری همراه با تبلیغاتی ساده دیده می شوند.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر