;
coinex

سیستم تزریق آّب در ماشین BMW مدل M4 GTS

سیستم تزریق آّب در ماشین BMW. پیش نمایش سیستم تزریق آب در مدل مفهومی  M4 GTS در اوایل سال جاری در ساحل  Pebble رویت شد.

پیش نمایش سیستم تزریق آب در مدل مفهومی  M4 GTS در اوایل سال جاری در ساحل  Pebble رویت شد. فقط 700 نمونه جدید از مدل سبک وزن  M4 GTS به مناسبت سی اُمین سالگرد تولید مدل اصلی M3 تولید خواهد شد. مرکز ارتقا کمپانی BMW یک سیستم تزریق آب را برروی مدل  M4 GTS نصب کرده است، که باعث بالا رفتن قدرت این ماشین تا 368 کیلو وات ( 500 اسب بخار) و نیروی گشتاور 600 نیوتن متر می شود. این مقدار 80 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل استاندارد آن می باشد هر چند هنوز 7.5 کیلو وات (10 اسب بخار) و 50 نیوتن متر گشتاور کمتر نسبت به مدل مرسدس  C63S AMG دارد.

BMW سیستم تزریق آب را برای افزایش کارایی در مدل M4 MotoGP استفاده کرد و همچنین پیش نمایشی از این تکنولوژی در یک سری در چند ماه گذشته دیده شد. اما  M4 GTS اولین محصول بی ام دبلیو است که این تکنولوژی را با خود یدک می کشد.

سیستم تزریق آب، با پایین آوردن دمای احتراق در موتور، عملکرد سوخت را به خوبی بهبود می بخشد و این در حالی است که با تولید قدرت بیشتر صفر تا صد این ماشین را به عدد 3.8 ثانیه می رساند.

قدرت در این مدل توسط یک گیربکس هفت دنده M-DCT منتقل می شود.

GTS در یک کاهش وزن اساسی، درب موتور، اسپلیتر جلو (splitter) -صفحه ای آیرودینامیکی که در زیر سپر خودرو برای شکافتن بهتر هوا نصب می شود – و درب صندوق عقب آن، همه از فیبر کربنی تقویت شده با پلاستیک ساخته شده است. یک بال عقب قابل تنظیم دارد. کارکردن هم زمان این بال با دیفیوزر جدید فیبر کربنی عقب و اسپیلر جلو به کاهش لیفت کردن (بالا رفتن) محور عقب برای ثبات بیشتر در سرعت های بالا کمک شایانی می کند .

به مجرد اینکه به درون ماشین نگاه بیندازید کاملا مشهود است که بی ام دبلیو، صندلی های جلو مدل استاندارد آن را با دو صندلی کربنی سبک وزن عوض کرده است و صندلیهای عقب را برداشته و به جای آن یک رول کیج که مختص به ماشین های اسپرت می باشد قرار داده است. همه این اجزائ کربنی وزن ماشین را تا 1510 کیلوگرم، پایین (52 کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد آن) نگاه داشته است.

و در مورد چرخ های آن باید گفت که رینگ های بسیار زیبا با رنگ نارنجی ملایم و تایر های میشلن با اندازه های 265/35 R19 برای چرخ های جلو و 285/30 R20 برای چرخ عقب به این ماشین جلوه بیشتری بخشیده است.

کارکردن هم زمان این بال با دیفیوزر جدید فیبر کربنی عقب و اسپیلر جلو به کاهش لیفت کردن (بالا رفتن) محور عقب برای ثبات بیشتر در سرعت های بالا کمک شایانی می کند .

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر