;
coinex

تکنولوژی نانو وایر ایمپلنت تحریک مغزی را بهبود خواهد بخشید

نانو وایر. تکنولوژی نانو وایر ایمپلنت تحریک مغزی را بهبود خواهد بخشید

دانشمندان در دانشگاه لوند (Lund University) یک مقاله در مورد موضوع جدید نانوسیم (نانو وایر) منتشر کرده اند (به قطر تنها ۸۰ نانومتر) که به منظور تقویت ایمپلنت مغز کار خواهد کرد. در حال حاضر مغز و اعصاب مصنوعی برای تحریک و جمع آوری اطلاعات از مغز کسانی که از بیماری پارکینسون به همراه بیماری های دیگر رنج می برند، مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، یکی از بزرگترین مشکلاتی که در تکنولوژی فعلی وجود دارد این است که مغز این ایمپلنت را به عنوان یک جسم خارجی شناسایی می کند و از مواد سلولی برای اطراف الکترود استفاده می کند، در نتیجه ی آن سیگنال های زیادی از دست می روند. با این تکنولوژی جدیدی که توسعه یافته، امیدواریم که این مورد مدت زمان زیادی ادامه نداشته باشد.

ساختار نانوسیم ما از این سلول ها جلوگیری می کند که معمولا با قرار دادن الکترودها در محفظه ای –سلول های گلیال- این کار را انجام می دهند.

کریستل پرینز-بنیانگذای این تکنولوژی- می گوید: “ساختار نانوسیم ما از این سلول ها جلوگیری می کند که معمولا با قرار دادن الکترودها در محفظه ای –سلول های گلیال- این کار را انجام می دهند.”

این ساختار از یک نیمه هادی فسفید گالیم ساخته شده و به نانوسیم ها می چسبد. در حالی که سلول های گلیال می توانند بر روی این نیمه هادی مسطح رشد کنند، سلول های عصبی هم می توانند بر روی این نانوسیم ها رشد کنند. با این روش این سلول های عصبی تحت تاثیر قرار می گیرند که منجر به بهتر و طولانی تر شدن عمر ایمپلنت می شود. تاکنون این نانوسیم فقط در نمونه های آزمایشگاهی تست شده اما به دلیل نتایج مثبت، تست آن بر روی موجودات زنده هم به زودی آغاز می شود.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر