;
coinex

واتساپ، گزینه ی پشتیبان گیری گوگل درایو را دریافت می کند

گوگل درایو. برنامه ی چت محبوب واتساپ، یک گزینه ی جدید پشتیبان گیری گوگل درایو را دریافت می کند که به طور خاص به کاربران اندرویدی یک گزینه ی اضافی برای پشتیبان گیری دیتا ارائه می دهد.

همانطور که می دانید برنامه ی گوگل درایو یکی از فضاهای ذخیره سازی آنلاین می باشد که می توانید اسناد خود را بر روی آن ذخیره کنید و با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. حال گوگل اعلام کرده  که برنامه ی چت محبوب واتساپ، یک گزینه ی جدید پشتیبان گیری گوگل درایو را دریافت می کند که به طور خاص به کاربران اندرویدی یک گزینه ی اضافی برای پشتیبان گیری دیتا ارائه می دهد.

این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که چت، ویدئو و دیگر داده های واتساپ را بر روی حساب کاربری گوگل درایو نگهداری کنند. حال می خواهیم بدانیم این قابلیت به چه درد می خورد!! به عنوان یک مثال ساده می توانیم بگوییم زمانی که گوشی شما گم می شود، نه تنها می توانید دیتای خود را پیدا کنید، بلکه می توانید آنها را بر روی یک دستگاه جدید بازیابی کنید.

گوگل امروز این گزینه ی جدید را اعلام کرد و بدیهی است که فقط برای کاربران اندرویدی در دسترس است. این قابلیت با این برنامه در دسترس قرار می گیرد و همانطور که در اسکرین شات زیر نشان داده شده ظاهر می شود. اگراین قابلیت فعال باشد، گزینه ی بک آپ گیری دیتا به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه و همچنین گزینه ی “هرگز” –در صورتی که تمایل به داشتن گوگل درایو ندارید- وجود دارد.

گوگل امروز این گزینه ی جدید را اعلام کرد و بدیهی است که فقط برای کاربران اندرویدی در دسترس است.

اگر این قابلیت فعال باشد، کاربران واتساپ می توانند انتخاب کنند که کدام حساب کاربری گوگل از این ذخیره سازی درایو برای این کار همراه شود و همچنین می توانند انتخاب کنند که در این پشتیبان گیری ویدئو ها هم باشند یا خیر –برای ویدئوها فضای بیشتری نسبت به متن و عکس لازم می شود. این گزینه ی پشتیبان گیری را به صورت زیر می توانید بیابید:

WhatsApp Settings > Chats and calls > Chat backup

اگر این گزینه برای شما مشهود نیست جای تعجب نیست چرا که گوگل گفته این قابلیت را تا چند ماه دیگر عرضه می کند. گوگل اعلام نکرده که آیا این قابلیت برای مناطق خاصی عرضه می شود یا خیر.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر