;
coinex

تراشه ی A9 موجود در آیفون ۶اس و یا آیفون ۶اس پلاس شما ساخته ی سامسونگ است یا TSMC؟

تراشه ی A9. گوشی های آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس جدید اپل با تراشه ای با نام تجاری جدید به نام اپل ای۹ (Apple A9) عرضه می شوند

گوشی های آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس جدید اپل با تراشه ای با نام تجاری جدید به نام اپل ای۹ (Apple A9) عرضه می شوند که همین یک بهبود بزرگ نسبت به A8 مورد استفاده در آیفون ۶ می باشد.

اما آیا آن را می شناسید؟ این تراشه بر خلاف قبل در یک نوع موجود نمی باشد. اپل با انتقال به یک روش تولید جدید و کارامدتر، مجبور شد که منابع Apple A9 را از دو منبع سامسونگ و TSMC تامین کند. و از آنجایی که در واقع  تکنولوژی تولید در این دو شرکت متفاوت می باشد- هر دو از FinFET ها استفاده می کنند، اما سامسونگ از چیپ ست ۱۴ نانومتری استفاده می کند در حالی که TSMC از نود تولید ۱۶ نانومتری بهره می برد. در واقع تراشه ی Apple A9 ساخته شده توسط سامسونگ تنها سطح ۹۶ میلی متر مربع را به خود اختصاص می دهد این در حالی است که ساخت این تراشه توسط TSMC سطح بیشتری حدود ۱۰۴.۵ میلی متر مربع را اشغال می کند. غیر از فضای اشغالی توسط این دو تفاوت دیگری هم در عملکرد واقعی این دو وجود دارد.

خب می خواهیم بدانیم که چگونه می توان پی برد که آیا تراشه ی موجود در آیفون های جدید، نسخه ی سامسونگ تراشه ی A9 می باشد و یا نسخه ی TSMC آن؟

خوشبختانه اصلا کار سختی نیست. شما می توانید به سادگی یکی از برنامه های رایگان گزارش شماره مدل را برای آیفون جدید خود دانلود کنید. یکی از این برنامه ها هم Lirum Device Info می باشد که با مراجعه به لینک منبع می توانید آن را دانلود کنید.

هنگامی که این برنامه را دانلود کردید، آن را باز کنید و به پایین حرکت کنید و بخش “Storage and Model Information” را انتخاب کنید. چیزی را که در این قسمت می بینید شماره این مدل است. تصویر زیر هم به منظور تشخیص این شماره مدل می باشد.

هنگامی که این برنامه را دانلود کردید، آن را باز کنید و به پایین حرکت کنید و بخش "Storage and Model Information" را انتخاب کنید. چیزی را که در این قسمت می بینید شماره این مدل است.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر