;
coinex

آیا وجود دریاچه ای در مریخ می تواند نشان دهنده حیات در این سیاره باشد؟

آیا وجود دریاچه ای در مریخ می تواند نشان دهنده حیات در این سیاره باشد؟

اگر شما تا یک ماه پیش در مورد وجود آب در مریخ سوال می پرسیدید، به احتمال زیاد به شما گفته می شد که شواهد نشانگر وجود آب، در گذشته، موجود بوده ولی احتمالا از بین رفته است. حال سوال اینجاست که چگونه این چیزها می تواند تغییر کند؟

ابتدا در یک اطلاعیه بزرگ، اعلام شده بود که هنوز آب در فرم هایی بر روی این سیاره موجود است. اکنون، اطلاعات جدید از مطالعات مریخ نوردان نشان دهنده این است که ممکن است مقدار بیشتری آب از آن چیزی که انتظار می رفته، برای دوره ی طولانی تری از زمان، همراه با شرایط مورد نیاز برای ادامه ی حیات وجود داشته باشد.

جست و جوها حاکی از این است که سنگ های رسوبی در اطراف دهانه ی گیل دیده شده است.عمق دهانه، با ماسه های ریز دانه در ابعاد بزرگ پوشیده شده و شبیه به چیزی دریاچه مانند، از جنس آب که در دوره ی طولانی از زمان باقی مانده است، می ماند.
این موضوع به نوبه ی خود، می تواند بیان کند که نظریه ی وجود فشار اتمسفر در مریخ درست بوده است و آب و هوای سرد باعث نشده که آب به یخ تبدیل شود. البته سوال در مورد وجود آب در مریخ، مقدمه ای برای این سوال است که آیا سیاره مریخ توانایی حمایت از حیات را برای موجودات زنده داراست یا نه؟
یافته های محققان زندگی در مریخ را تایید نمی کند، اما آنها مواد ضروری برای تهیه سوپ بیولوژیکی را (شامل آب و شرایط میکروب پسند، این در واقع یک محلول غنی از ترکیبات آلی در اقیانوس ابتدایی زمین است که سر منشا حیات بر روی زمین بود)پیدا کرده اند.
نظریه و شواهد، نشانگروجود آب بر روی سطح مریخ به مدت طولانی است اما معمولا ایده ی وجود آب زیر سطحی بر اساس یک واقعه زمانی، نشت یا حرکت آهسته به سمت سطح، و یا یک اقیانوس بیش از حد شور برای هر موجودی که در آن زندگی می کند پا برجاست.
این ایده های جدید، این ایده را که آب های سطحی به مراتب بیشتر منجر به ظهور زندگی می شوند را حمایت می کند.
در پشت یافته های این تیم یک ادعا وجود دارد مبنی بر اینکه ” احتمالا حیات فرازمینی وجود دارد و یا ممکن است از گذشته حفظ شده باشد، چرا که شواهدی از وجود آب به طور فراوان دیده شده است”.
در صورت تایید این نظریه به نظر شما آیا مریخ می تواند محلی برای ادامه ی حیات انسان باشد یا خیر؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر