;
coinex

چاپ سه بعدی شاخک روباتیک حساس، ما را در ساخت اعضای بدن مصنوعی به جلو می راند

یک روش توسعه یافته جدید برای تولید یک دستگاه ربات، با الهام از هشت پا در صنعت هنری چاپ سه بعدی بکار گرفته شده که ادعا می شود به سطح بی سابقه ای از چالاکی رسیده است. مهندسان دانشگاه کورنل (Cornell) با استفاده از مواد تجاری در دسترس، یک ماهیچه مصنوعی نرم را تولید کرده اند. و گفته می شود این شروعی برای ساخت روبات های پیشرفته تر با الهام گرفتن از طبیعت است.

یک روش توسعه یافته جدید برای تولید یک دستگاه ربات، با الهام از هشت پا در صنعت هنری چاپ سه بعدی بکار گرفته شده که ادعا می شود به سطح بی سابقه ای از چالاکی رسیده است. مهندسان دانشگاه کورنل (Cornell) با استفاده از مواد تجاری در دسترس، یک ماهیچه مصنوعی نرم را تولید کرده اند و گفته می شود این شروعی برای ساخت روبات های پیشرفته تر با الهام گرفتن از طبیعت است.

درحالی که چاپ سه بعدی همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است محققان می گویند که این دستگاه در مقایسه با چابکی  و پاسخ به تحریک در روبات های چاپ سه بعدی بی نظیر است. برای رسیدن به این ماهیچه های لاستیکی فوق العاده، این تیم یک روش جدید برای چاپ عملگرهای نرم سه بعدی بنام سیستم دیجیتال ماسک پروجکشن استریولیتوگرافی (digital mask projection stereolithgraphy) خلق کرده اند.

محققان با استفاده از مواد تجاری قابل دسترس، مواد الاستومری فتوپلیمری، یک جفت عمل کننده که گفته می شود به تقلید از عملکرد شاخک های هشت پا ساخته شده، تولید کرده اند که این عضله قادر به پوشش 180 درجه ای از حرکت است که با زمان پاسخ دادن یک عضله زنده قابل مقایسه می باشد. بر پایه مطالعات محققان و امکان استفاده از مواد بهبود یافته، این فرایند چاپ در حال تولد برای عمل کننده های نرم و انعطاف پذیر، مسیر امیدوار کننده ای برای ساخت اعضای مصنوعی سطح بالا فراهم می کند و ما را در سیستمهای بایوممتیک(علم تقلید حیاتی) بیش از پیش به جلو می راند.

در این لینک می توانید ویدیو مربوطه را تماشا کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cornell


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر