;
coinex

آیا سامسونگ طراحی تراشه Kirin هوآوی را انجام خواهد داد

آیا سامسونگ طراحی تراشه Kirin هوآوی را انجام خواهد داد

اخیراً TSMC اعلام کرد که با ساخت تراشه ی Kirin هوآوی با استفاده از فرآیند 16nm موافقت کرده است. اما ظاهراً ساسونگ خود را در این موضوع دخالت داده است و معلوم نیست که قضیه به چه شکلی دنبال خواهد شد.

فرآیند ساخت 14nm چیزی است که سامسونگ در این بازی آن را به همراه خواهد داشت. از لحاظ تئوری، اندازه کوچکتر فرآیند، قدرت و عملکرد بهتری خواهد داشت. البته عوامل دیگری هم وجود دارد، که نشان گر این است که چیپ ست A9 اپل که با فرآیند 16nm توسط TSMC ساخته شده است نسبت به چیپ ست A9  اپل که با فرآیند 14nm توسط سامسونگ ساخته شده است، عمر باتری بهتری دارد. سامسونگ در ساخت تراشه ی اکزینیوس 7420 که در محصولات داخلی خودش نظیر گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج به کار رفته،از فرآیند 14nm  استفاده کرده است.

پیشنهاد سامسونگ برای تولید چیپ ست Kirin هوآوی با تمهیداتش برای چیزی که برای اپل قرار است بسازد، تفاوتی ندارد. سامسونگ طراحی تراشه ی Ax برای آیفون و آیپد را به عهده دارد و درحال ساخت این تراشه در ریخته گری خود می باشد.

سامسونگ یک بار دیگر در بدست آوردن بازار تولید چیپ ست گوشی های هوشمند با رقیب سرسختی به نام TSMC روبرو خواهد بود. باید ببینیم که تصمیم هوآوی چه خواهد بود. آیا ساخت این تراشه را به TSMC واگذار خواهد کرد یا با سامسونگ به توافق خواهد رسید. با توجه به داستان هایی که برای آیفون 6 اس رخ داد به نظر می رسد که طرفدارن هوآوی تمایل داشته باشند تا TSMC این کار را انجام دهد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر