;
coinex

پردازنده آی فون جدید، توسط اینتل طراحی شده است

پردازنده آی فون جدید، توسط اینتل طراحی شده است

از زمانی که اپل در تولید مک خود، برای اولین بار تراشه های  Power PC را از رده خارج کرد و به جای آن از سریِ  Core اینتل، استفاده کرد، این دو شرکت به تدریج، با یکدیگر بیشتر و بیشتر وارد روابط دوستانه شدند. اگر آخرین شایعات درست باشد، آنها ممکن است حتی در جهت روابط قوی تر از پیش، درمسیری هم گام شوند.

ظاهرا تیمی متشکل از بیش از 1000 مهندسان اینتل، به سختی در حال کار بر روی مودم 7360 LTE خود برای بکار بستن آن در آی فون 7 می باشند. هدف این شرکت این است که با کوالکام به عنوان تامین کننده انحصاری مودم آی فون جابجا شود، یا حداقل، با اپل بر سر استفاده از دو منبع مودم در گوشی های هوشمند آینده اش، به توافق برسد.
اپل، این شرکت واقع در کوپرتینو در حال حاضر دارای سابقه استفاده از مودم شرکت Infineon قبل از آن که توسط اینتل خریداری شود، می باشد، و به تدریج راه برای کوالکام برای تبدیل شدن به تنها تامین کننده مودم های آی فون باز شد. اکنون بازگشت به محصولات اینتل نه تنها امکان پاسخگویی کافی به تقاضای اپل را می دهد بلکه ادغام مودم و پردازنده در یک تراشه روی برد، منجر به راه حلی بسیار کوچکتر و کارآمد تر می شود.
این شرکت در حال حاضر برای تولید تراشه های موجود در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس فعلی، با دو منبع آغاز بکار کرده است و به دنبال آن در صدد رفع برخی از چالش ها در مورد دلتا در عمر باتری بین دو تراشه بوده است. به این ترتیب، باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این انتخاب، برای انجام همین کار با مودم LTE، که مسلما یکی از مهمترین اجزای فشرده باتری تلفن می باشد، عاقلانه است یا خیر.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر