;
coinex

اپل صدها برنامه iOS که ظاهرا اطلاعات شخصی کاربر را جمع آوری می کند، از اپ استور حذف کرده است

اپل صدها برنامه iOS که ظاهرا اطلاعات شخصی کاربر را جمع آوری می کند، از اپ استور حذف کرده است
اپل به تازگی 256 برنامه از اپ استور خود حذف کرد، در واقع پس از آن که توسط چند محقق کشف شد که این برنامه ها قادر به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربر می باشند، این شرکت آنها را از اپل استور حذف کرد.

بنا بر یک تحقیق که توسط SourceDNA، انجام گرفت، مشخص شد که این برنامه ها می توانند اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، اپل آی دی و شماره شناسایی دستگاه کاربر را جمع آوری کند. علاوه بر این، کشف شد که بسیاری از این برنامه ها از چین و با استفاده از یک بود کیت توسعه نرم افزار (SDK)، ساخته شده توسط Youmi، یک شرکت تبلیغاتی چینی، آمده است.
این API چهار چیز را بدون رضایت کاربر با توجه به SourceDNA انجام می دهد، که آن چهار مورد شامل موارد زیر هستند:
1.شمردن لیستی از برنامه های نصب شده و یا دریافت frontmost نام برنامه
2.دریافت شماره سریال پلت فرم
3.شمردن دستگاه های و شماره سریال لوازم جانبی
4.گرفتن اپل آی دی کاربر (ایمیل)
اپل پس از آن بیانیه ای، منتشر کرد که به شرح زیر است:
ما دسته ای از برنامه هایی که با استفاده از یک SDK شخص ثالث تبلیغاتی، که توسط Youmi ، “ارائه دهنده تبلیغات تلفن همراه، توسعه یافته را شناسایی کرده ایم، که با استفاده از رابط های برنامه کاربردی خصوصی به جمع آوری اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل کاربران و شناسه های دستگاه می پرداختند و داده ها را به سرور شرکت خود مسیر می دادند، این نقض دستورالعمل امنیت و حریم خصوصی ما می باشد. این برنامه ها که از SDK Youmi استفاده می کرد، از اپ استور حذف می شود و زین پس برنامه های جدید ارسال شده با استفاده از این SDK رد خواهد شد.”
این شرکت واقع در کوپرتینو، استفاده از رابط های برنامه کاربردی (API) که چنین عملی، انجام می دهند را منع می کند، اما در نهایت پس از اینکه نرم افزار Youmi روند بررسی این شرکت را پشت سر گذاشت، این بهره برداری مورد استفاده قرار گرفت. اپل هیچ نامی برای هیچ کدام از این برنامه ها که بنا به گزارشات بیش از 1 میلیون بار دانلود شده نگذاشته است، اما اعلام کرده که آنها در حال حاضر توسط توسعه دهندگان خود به منظور به روز رسانی، در حال بررسی می باشند تا به نسخه های امن برای مشتریان خود، و همچنین به برنامه ای سازگار با دستورالعمل های اپ استور تبدیل شوند.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر