;
coinex

آیا می دانستید که گوشی های قدیمی برای نظارت بر جنگل های انبوه استفاده می شوند؟

گوشی هوشمند. گوشی های قدیمی برای نظارت بر جنگل های قدیمی استفاده می شوند.

همه ی ما در این سیاره زندگی می کنیم و از عواقب جهانی جنگل زدایی رنج می بریم. درختان هکتارها جنگل که دومین منبع دی اکسید کربن در جو درست بعد از احتراق سوخت های فسیلی می باشند، هم چنان در حال قطع شدن هستند و این موضوع برای همه ی ما بسیار نگران کننده است و در نتیجه ی این همه قطع درختان هر ساله تعداد زیادی از جنگل ها ناپدید می شوند و جهان را با بحران تنوع زیستی مواجه می سازد و تلفات زیادی در گونه های حیوانی و گیاهی و همینطور خشکسالی شدید و سیل به بار می آورد.

هرچند که این امر تعجب برانگیز است اما باید گفت که تلفن ها می توانند در مبارزه با جنگل زدایی کمک کنند هرچند که آنها نوعی محصول هستند که به سختی می توان برچسب “سازگار با محیط زیست” را بر روی آنها زد. یک سازمان خاص، گوشی های قدیمی  را جمع آوری می کند و از آنها به منظور حفاظت از جنگل های بارانی آمازون استفاده می کند!

اما چرا از گوشی های قدیمی در این زمینه استفاده می شود؟ دلیل آن ساده بودن و کم هزینه بودن آن می باشد. در حال حاضر گوشی های هوشمند مسلما از کارامدترین و پیشرفته ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد و هر ساله بیش از ۱۵۰ میلیون گوشی در ایالات متحده دور ریخته می شود. Rainforest Connection این “زباله” ها را جمع آوری می کند و بلافاصله از آنها استفاده می کند. امروزه بسیاری از جنگل هایی که در معرض خطر زمین هستند، توسط زیرساخت های مخابراتی بی سیم لمس می شوند. گوشی هایی که انتخاب می شوند به منظور شارژ شدن با پانل های خورشیدی متناسب می شوند و دارای یک برنامه ی سفارشی نصب شده هستند و داده های بلادرنگی از فعالیت های جنگل زدایی تولید می کنند.

این اپلیکیشن از میکروفن های درون ساخت گوشی ها برای نمایش فرکانس های صوتی یک منطقه و تشخیص صداهایی که مشکوک هستند مانند سر و صدای اره برقی، استفاده می کند. صداهای شناسایی شده به سرعت به یک پایگاه داده ی مرکزی متصل منتقل می شود در همین حال هم پاسبانان جنگل سیگنال هایی درباره ی موقعیت صداها دریافت می کنند و به لطف همین گوشی ها با کمترین هزینه، جمعیت و منابع بر جنگل های انبوه نظارت می شود.

شما می توانید با اهدای گوشی های قدیمی خود به افرادی که در سازمان Rainforest Connection خدمت می کنند، به این سازمان کمک کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید وبسایت خود این مجموعه و یا صفحه فیسبوک آن مراجعه کنید و فعالیت انها را بررسی کنید. علاوه بر این، این ابتکار عمل که سال گذشته از طریق Kickstarter صورت گرفت، وعده داده است که در آینده ای نزدیک  شروع به ارائه ی زمان واقعی جریان صوتی از این جنگل های بارانی و همچنین تولید نقشه های دیجیتال از مناطق حفاظت شده می کند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر