;
coinex

با مطالعه بر روی مگس های میوه تشخیص داده اند که ژن ها می توانند به درمان بیماری پارکینسون کمک کنند

بیماری پارکینسون. با مطالعه بر روی مگس های میوه تشخیص داده اند که ژن ها می توانند به درمان بیماری پارکینسون کمک کنند

محققان کالج لندن (KCL) ژنی را شناسایی کرده اند که عملکرد عصب را تنظیم می کند و می تواند به عنوان فصل تازه ای در درمان پارکینسون شناخته شود.  دستیابی به این موفقیت با مطالعه ی این بیماری در مگس میوه به عمل آمد و به طور چشمگیری درک ما را از شرایط دژنراتیو پیش می برد.

بیماری پارکینسون یک بیماری گسترده می باشد و بیش از ۷ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند. این بیماری باعث کاهش عملکرد حرکت دهنده  و اختلال در مسائل شناختی می شود و همچنین به عنوان یک اختلال روانی شناخته شده است و در حال حاضر تنها با علائم این بیماری مقابله می شود وبه راه درمان این مشکل هنوز دست نیافته اند.

محققان KCL در تلاش برای تغییر این شرایط بر روی مگس میوه مطالعات خود را انجام دادند. آنها موجودات جالبی هستند و در گذشته که از ژن های آنها برای افزایش طول عمرشان استفاده می شده، توانایی آنها را در تشخیص سلول های سرطانی و … مشاهده کرده اند. حال محققان دیدشان نسبت به این حشرات کوچک را برای کمک به مبارزه با بیماری پارکینسون تغییر داده اند.

بر اساس مطالعاتی که از نزدیک بر روی حشراتی با این بیماری صورت گرفته است، این تیم کشف کرده که میتوکندری آسیب دیده سیگنالی منتشر می کند که عملکرد سلول های عصبی را متوقف می کند –خودشان با یک ژن شناخته شده به عنوان HIFalpha تنظیم می شوند. سپس هنگامی که این ژن غیرفعال شد، این عملکرد عصب –که به طور معمول توسط این میتوکندری آسیب دیده غیر فعال می شوند- ترمیم می شوند و از مختل شدن دوباره ی سلول های عصبی جلوگیری می کنند. همین تاثیر را زمانیکه این ژن با سندروم Leigh از کار افتاد، مشاهده کردند و این نشان می دهد که این روش می تواند در درمان بیماری های عصبی متعدد، مفید واقع شود.

از آنجاییکه این ژن HIFalpha در بدن انسان یافت شده است، این تحقیق توانسته به درمان جدید منجر شود. بر اساس این نتایج بدست آمده از تستی که روی مگس میوه به عمل آمده، این موضوع می تواند دستیابی به یک موفقیت بزرگ به حساب بیاید.

دکتر جوزف بیتمن از این تیم KCL می گوید: مگس هایی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند درست مانند همتایان انسانی شان به تدریج عملکرد حرکتی خود را از دست می دهند که این شامل اثرات منفی بر روی توانایی آنها در پرواز می شود. شایان ذکر است که ما متوجه شدیم که از کار افتادن یک ژن خاص به طور چشمگیری می تواند در بهبود عملکرد حرکتی و توانایی آنها در پرواز کردن موثر باشد.”

بنا به گفته ی این تیم، این مطالعه به طور قابل توجهی درک ما را از این بیماری پارکینسون بهبود داده است. ما در حال حاضر می دانیم که این میتوکندری های آسیب دیده برای از دست رفتن عملکرد عصبی مسئول هستند و در این تحقیق و پژوهش یک روش قوی برای درمان این بیماری را شناسایی کرده اند.

.

منبع: kcl


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر