;
coinex

بزرگترین تصویر نجومی که تا کنون گردآوری شده، کهکشان راه شیری را با ۴۶ میلیارد پیکسل نشان می دهد

کهکشان راه شیری. بزرگترین تصویر نجومی که تا کنون گرداوری شده، کهکشان راه شیری را با ۴۶ میلیارد پیکسل نشان می دهد

یک تیم از دانشمندان دانشگاه روهر بوخوم بزرگترین تصویر نجومی تا به الان را گرداوری کرده اند. این دورنمای خیره کننده از ۴۶ میلیارد پیکسل تشکیل شده است و خیلی بزرگ می باشد که به همین دلیل هم این محققان یک ابزار آنلاین ویژه ارائه داده اند تا بینندگان در یک صحنه ی کیهانی آن را مشاهده کنند.

این ابزار آنلاین این امکان را فراهم می کند که بینندگان جنبه های خیره کننده ای از این کهکشان راه شیری را مشاهده و با زوم کردن بر روی آن به جزئیاتی باورنکردنی دست یابند. کاربران همچنین می توانند موضوعاتی مانند ستارگان و سحابی ها را از طریق این باکس ورودی بر روی قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش جستجو کنند. و درهمین حال نتیجه ی این جستجو با یک مختصات و در یک نقشه ی کوچک ارائه می شود تا به وسیله ی نقشه ی بزرگتری که همچنان پیش روی شماست به شما نشان دهد که دقیقا در کدام قسمت این تصویر بزرگ قرار دارد.

این ابزار آنلاین این امکان را فراهم می کند که بینندگان جنبه های خیره کننده ای از این کهکشان راه شیری را مشاهده و در جزئیاتی باورنکردنی زوم کنند.

اجزای اصلی این تصویر توسط محققان روهر دانشگاه بوخوم در طول یک دوره ی ۵ ساله ی کمپین تصویربرداری گرفته شده است که این کار نتیجه ی تلاش آنها برای ایجاد یک کاتالوگ از اجرام آسمانی با درخشندگی های متغیر-مانند نشان دادن یک ستاره زمانی که سیارات فراخورشیدی از کنار دیسک ستاره ای آن عبور می کنند-  می باشد.

این تیم با استفاده از تلسکوپ های مستقر در بیابان آتاکامای شیلی بارها و بارها در طول چند روز پچ های مشابهی از آسمان جنوبی ضبط کرده اند که به همین دلیل هم توانستند ۵۰۰۰۰ شی جدید متغیر را به صورت مستند ضبط کنند. چندین هفته طول کشیده تا این ستاره شناسان این ۲۶۵ تصویر را به منظور ایجاد این تصویر بزرگ ۱۹۴ گیگابایتی محاسبه و ترکیب کنند.

شما می توانید به این تصویر بزرگ کامپوزیت از طریق این ابزار آنلاین نگاهی بیندازید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر